Foursquare es reinventa... un cop més

L'aplicació dels populars chek-ins evoluciona cap a una plataforma de notificacions que comunica com les actuals aplicacions de missatgeria

Títol de la imatge
Títol de la imatge
quico domingo
Soci i director de Mortensen
30 de Maig de 2016
El cas de Foursquare, la xarxa de geo-localització d'establiments que fa un temps es va fer tan popular és ben curiós. Recordeu el seu moment més àlgid, quan només entrar en un bar o restaurant –o fins i tot a l'oficina–, la gent s'afanyava a fer check-in per convertir-se en el suposat alcalde d'aquell lloc?

Al final, quan la gent se'n va anar cansant de mantenir alcaldies i fer check-ins, l'ús principal de l'eina va virar cap a una plataforma en la qual veure quins locals teníem a la vora –especialment útil per a establiments d'oci–, i llegir-ne les opinions d'altres usuaris. A partir d'aquí, en un moviment que ningú va entendre, la companyia va decidir separar la seva app en dos, mantenint Foursquare com a plataforma de recomanació i crear Swarm com a petit divertimento per a concentrar els check-ins en llocs.

Doncs ara sembla que Foursquaretorna a reinventar-se a partir d'una nova app, MarsBot, en forma de bot pseudo-intel·ligent. La intenció de la companyia és crear un producte capaç de dir-te on anar a fer una copa o a sopar, fins i tot abans que li ho demanis. I tot això amb llenguatge natural, és clar.

MarsBot és capaç de proporcionar informació en el context en què ens trobem –lloc, hora del dia, les nostres preferències...– sobre restaurants o locals d'oci nocturn en forma de missatge de text.

Funciona com WhatsApp?
De moment l'aplicació només pot descarregar-se a l'AppStore dels Estats Units i ara per ara hi ha una llista d'espera per poder entrar a l'app. Tot i això, a partir de les captures de pantalla que se n'han publicat, podem veure que l'eina funciona a partir d'una interfície conversacional, molt similar a la de Whatsapp.

Però a Foursquare sembla que ho tenen clar: MarsBot no pretén ser un xat automàtic al qual li facis preguntes concretes sobre què vols prendre i on vols anar, sinó que el sistema et farà recomanacions de manera proactiva.

I si encara queda algun usuari de Foursquare a la sala pensarà: "Vaja, però l'actual sistema de recomanacions de Foursquare ja ho fa això". Efectivament, ara mateix, la plataforma ja envia notificacions amb recomanacions. Així doncs, haurem de veure si la interfície conversacional és capaç de millorar una funcionalitat que no ha acabat de quallar entre el públic.

Tot i això, Foursquare no vol perdre el tren dels chatbots que ja han agafat Facebook, Google o Telegram. Veurem doncs qui arriba abans i millor!