• Innovació
  • GIGA app, 'selfies' gegants per conquerir el turisme del Japó

GIGA app, 'selfies' gegants per conquerir el turisme del Japó

El Govern australià crea el que pretén ser el bastó de 'selfie' més llarg del món per satisfer la bogeria dels turistes japonesos

La popularitat del ¡selfie' al Japó dóna lloc a la creació de diferents gadgets
La popularitat del ¡selfie' al Japó dóna lloc a la creació de diferents gadgets
quico domingo
Soci i director de Mortensen
14 de Setembre de 2015
Act. 14 de Setembre de 2015
La febre dels bastons de selfie que hem experimentat aquests darrers mesos no és res comparable a l'autèntica devoció que hi tenen als països asiàtics, sobretot al Japó. N'hi ha prou amb passejar per qualsevol zona turística per adonar-se que pràcticament cap dels visitants d'aquests països duen la càmera a la mà, sinó que tots la porten enganxada a bastons de diversos colors i mides. Fins i tot, a les estacions de tren de les grans ciutats s'anuncia la prohibició de fer-se 'selfies' a l'andana per evitar situacions de risc.

Conscient de la importància del gegant asiàtic pel que fa al turisme, el govern d'Austràlia ha desenvolupat un interessant concepte anomenat GIGA Selfie, aplicació que pretén ser el bastó de selfies més llarg del món.

La idea és simple però molt original: d'entrada, el Govern ha instal·lat una sèrie de punts en alguns dels escenaris més turístics del país. Només cal que el turista se situï en aquell punt i es descarregui una app –anomenada GIGA app. Aquesta app és similar a una aplicació de càmera normal. N'hi ha prou amb prémer el botó de disparar per tal que una càmera situada a 300 metres del punt dispari una foto i l'enviï directament al telèfon mòbil del turista.

D'entrada, la foto es veu com un primer pla de la persona, però l'usuari pot fer zoom enrere per veure's a si mateix situat a l'escenari turístic. Un cop se selecciona l'enquadrament desitjat, GIGA app envia la fotografia per correu electrònic.



Cal tenir present que el darrer any, Japó va ser el sisè país emissor de turistes més important per Austràlia, d'aquí l'interès del govern del país per crear contingut d'interès per als seus ciutadans.

Per si no n'hi hagués prou, el vídeo promocional del servei està protagonitzat per una de les models més importants del país nipó.