La gama de productes de Fitbit
La gama de productes de Fitbit

Google compra Fitbit per competir amb l'Apple Watch

Alphabet confirma la compra de l'empresa de rellotges intel·ligents per 2.100 milions de dòlars

La multinacional nord-americana Google ha anunciat un acord per adquirir la firma de tecnologia per a l'esport i la salut Fitbit per 2.100 milions de dòlars. Google es farà així amb el que segueix sent un dels majors actors al mercat de les aplicacions i dispositius vinculats a l'activitat física i de mesurament del ritme cardíac, passos, calories cremades i distàncies recorregudes, entre altres variables.

D'aquesta manera, passarà a competir directament en aquest segment amb Apple, el rellotge del qual Apple Watch realitza funcions similars i al que la companyia de la poma mossegada ha centrat durant els últims anys en l'àmbit de la salut i l'esport.

"Treballant braç a braç amb l'equip d'experts de Fitbit, i aportant la millor intel·ligència artificial, programari i maquinari, podem ajudar a estimular la innovació a la tecnologia i crear productes que beneficiïn a encara més persones al món", va declarar en anunciar l'acord el vicepresident de Google per a dispositius i serveis, Rick Osterloh.

Fundada en 2007 sota el nom d'Healthy Metrics Research, Fitbit va ser una de les empreses pioneres del sector i segueix sent un dels actors més rellevants, encara que en els últims temps ha perdut quota de mercat no només enfront d'Apple, sinó també enfront de rivals que ofereixen productes a preu més competitiu, com els xinesos Huawei i Xiaomi.

Des de la seva creació, Fitbit ha venut més de 100 milions de les seves polseres de mesurament a tot el món i en l'actualitat compta amb 28 milions d'usuaris actius.

Els analistes coincideixen a apuntar que les oportunitats de negoci i el valor estratègic d'empreses com Fitbit de cara al futur es troben en la gran quantitat de dades que manegen sobre l'estat de forma i la salut dels seus usuaris, de naturalesa especialment sensible quant a la privadesa.

La indústria tecnològica ha estat objecte durant els últims temps de dures crítiques i recerques per part dels reguladors precisament pel gran volum de dades dels usuaris que manegen i la seva gestió de la privadesa, per la qual cosa aquesta adquisició previsiblement podria implicar nous escrutinis.

Avançant-se a les crítiques, Fitbit ha assegurat que la seva política de privadesa no canviarà, que seguirà sent "transparent" sobre les dades que compila i les raons per les quals les compila, i que en cap cas permetrà que informació referent a la salut i el benestar dels usuaris sigui usada pel departament de publicitat de Google.

Més Informació
Bwom, el Fitbit més íntim
24 hores amb el Fitbit Blaze
24 hores amb la Fitbit Charge
Avui et destaquem
Comentaris