
16
de Març
de
2015 - 05:30
Act.
30
de Març
de
2015 - 15:47
Google acaba d'obrir la seva primera botiga física dins d'una gran superfície comercial, concretament dins d'un dels establiments que la cadena de magatzems tecnològics Dixons Carhouse té a Londres.
De fet, estrictament, no és el primer cop que la companyia de Mountain View obre una botiga, ja que el gegant d'Internet disposa actualment de venedors en algunes grans superfícies americanes com ara Wall-Mart, Best Buy o Office Depot. A més, la companyia ja ha fet amb anterioritat petits experiments obrint pop-up stores en algunes ciutats.
Tot i això, l'objectiu d'aquest nou punt de venda a la capital britànica sembla ser tenir un espai comercial diferenciat amb els seus productes, durant un període de temps considerable.
L'estratègia, sembla similar a la que Apple segueix per realitzar l'expansió en alguns països, obrint primer espais dins de botigues tecnològiques per passar després a obrir botigues més modestes en centres comercials, i acabar, si tot va bé, obrint flagship stores als principals carrers d'algunes ciutats.
Unes 'instal·lacions digitals'
La botiga, que oferirà al públic una selecció dels dispositius de la companyia tals com telèfons i tauletes Nexus, portàtils Chromebook o dispositius Chromecast ha estat, segons els responsables de Dixons caríssima de muntar, no tant pel preu del lloguer de l'espai –que els propietaris de la cadena han cedit sense cost, conscients de l'efecte tractor que pot generar- sinó per les instal·lacions que Google hi ha construït.
La Google Shop compta amb una instal·lació immersiva de pantalles que envolten l'establiment mitjançant la qual els usuaris poden navegar a qualsevol punt del món fent servir Google Earth. A més, un enorme mur digital permet als visitants fer servir esprais digitals per personalitzar el logotip de Google i crear, encara que només sigui per uns minuts, un dels famosos doodles amb els quals la companyia personalitza tot sovint la pàgina principal del seu cercador.
Apple, Google i Amazon?
Primer va ser Apple –que ja compta amb més de 450 botigues arreu del món-, després va venir Microsoft, amb una experiència que va passar força desapercebuda i ara després de Google, podria ser el torn d'Amazon, que ja planeja obrir la seva primera botiga física a Nova York, molt a prop de l'icònic Empire State Building.
De fet, estrictament, no és el primer cop que la companyia de Mountain View obre una botiga, ja que el gegant d'Internet disposa actualment de venedors en algunes grans superfícies americanes com ara Wall-Mart, Best Buy o Office Depot. A més, la companyia ja ha fet amb anterioritat petits experiments obrint pop-up stores en algunes ciutats.
Tot i això, l'objectiu d'aquest nou punt de venda a la capital britànica sembla ser tenir un espai comercial diferenciat amb els seus productes, durant un període de temps considerable.
L'estratègia, sembla similar a la que Apple segueix per realitzar l'expansió en alguns països, obrint primer espais dins de botigues tecnològiques per passar després a obrir botigues més modestes en centres comercials, i acabar, si tot va bé, obrint flagship stores als principals carrers d'algunes ciutats.
Unes 'instal·lacions digitals'
La botiga, que oferirà al públic una selecció dels dispositius de la companyia tals com telèfons i tauletes Nexus, portàtils Chromebook o dispositius Chromecast ha estat, segons els responsables de Dixons caríssima de muntar, no tant pel preu del lloguer de l'espai –que els propietaris de la cadena han cedit sense cost, conscients de l'efecte tractor que pot generar- sinó per les instal·lacions que Google hi ha construït.
La Google Shop compta amb una instal·lació immersiva de pantalles que envolten l'establiment mitjançant la qual els usuaris poden navegar a qualsevol punt del món fent servir Google Earth. A més, un enorme mur digital permet als visitants fer servir esprais digitals per personalitzar el logotip de Google i crear, encara que només sigui per uns minuts, un dels famosos doodles amb els quals la companyia personalitza tot sovint la pàgina principal del seu cercador.
Apple, Google i Amazon?
Primer va ser Apple –que ja compta amb més de 450 botigues arreu del món-, després va venir Microsoft, amb una experiència que va passar força desapercebuda i ara després de Google, podria ser el torn d'Amazon, que ja planeja obrir la seva primera botiga física a Nova York, molt a prop de l'icònic Empire State Building.