Google escull VIA Empresa per al seu programa internacional d'ajut a la premsa

L'objectiu de Google és ajudar als mitjans més arrelats a les comunitats locals d'arreu del món

Google té seu a Silicon Valley | EP Google té seu a Silicon Valley | EP

En temps de crisi, Google té un nou objectiu periodístic: ajudar als mitjans més arrelats a les comunitats locals d'arreu del món. Sota aquest propòsit, la multinacional tecnològica amb seu a Silicon Valley ha escollit VIA Empresa i la resta de mitjans del grup Totmedia dins el seu programa internacional d'ajut a la premsa. Es tracta del fons d'ajuda Google News Initiative creat el passat mes de març per donar suport a la premsa local davant dels efectes econòmics negatius causats per l'epidèmia sanitària de la covid-19.

Més enllà de VIA Empresa, els mitjans de Totmedia inclosos en el programa són els locals TOT Sant Cugat, el TOT Cerdanyola, el TOT Rubí. El motiu principal de l'ajuda és continuar produit contingut original informatiu de qualitat i en profunditat per mantenir la seva comunitat de lectors més informada que mai. El Journalism Emergency Relief Fund està orientat a donar suport a la producció de periodisme original per a les comunitats locals davant la pandèmia covid-19.

Gingras: "Les notícies locals són un recurs vital per mantenir les persones i les comunitats connectades"

La selecció dels mitjans que han accedit als ajuts ha estat executada per un equip de professionals de Google amb experiència en periodisme digital en els països dels cinc continents coberts per la convocatòria. Google ha rebut fins a 12.000 sol·licituds de més de 100 països. Segons el vicepresident de Google News, Richard Gingras, "les notícies locals són un recurs vital per mantenir les persones i les comunitats connectades en les bones èpoques".

"Avui en dia, duen a terme una tasca encara més important, ja que aporten dades sobre com la Covid-19 està afectant la vida diària, i aquesta funció està sent posada en perill per les conseqüències econòmiques de la pandèmia”, afegeix Gingras. Un programa que reivindica la importància que tenen els mitjans locals referents del territori en les comunitats, perquè continuïn produint i distribuint informació periodística original de qualitat i de servei. A més d’ajudar el comerç, les institucions locals, les entitats socials i culturals a mantenir-se en contacte i comunicar-se amb el públic.

Mitjans al servei de la comunitat i la cohesió d’una societat democràtica.

Més informació
Tu fas Sant Jordi, nosaltres posem els llibres
VIA Empresa celebra el seu primer Consell Editorial
Avui et destaquem
El més llegit