
20
d'Abril
de
2016 - 05:30
Fa anys el New York Times va publicar un article sobre Google en el que una frase –afortunada o desafortunada– feia referència, metafòricament parlant, als plans de l'empresa per dominar el món.
El cas és que als empleats de la companyia de Mountain View els va fer tanta gràcia la frase que van decidir fer un mural a l'entrada de la seva seu central per il·lustrar quin seria aquest pla. Òbviament, tot era una broma interna. Ara bé, en el moment en el qual va transcendir va guanyar força interès de l'opinió pública.
En el mural –que ja no existeix– s'hi podien veure coses tan curioses com un ascensor per connectar la terra amb la lluna, un mirall que permetria il·luminar la cara fosca de la terra durant la nit, de manera que la gent pogués seguir fent servir el cercador a tota hora o el Google OS.

Si voleu fer-hi un cop d'ull, podeu accedir a aquesta còpia en alta resolució.
El cas és que si en aquest "Pla per dominar el món" hi hagués aparegut dibuixada una ciutat "Google", segurament a tothom li hauria semblat una idea d'allò més esbojarrada.
Recentment, però, SideWalk Labs, una filial de Google –Ara Alphabet– que es dedica a assessorar ciutats a resoldre grans problemes urbans, sembla que s'ha decidit a construir l'entorn de proves més fidedigne del món: la ciutat del futur.
De moment, el seu CEO, Don Doctoroff, prepara el projecte per presentar-lo a Larry Page, CEO d'Alphabet, en les properes setmanes.
La idea d'abordar un projecte d'aquesta magnitud és, d'una banda, poder provar alguns dels productes de SideWalk Labs, com ara LinkNYC i Flow.
El primer –LinkNYC–, és un projecte pilot a la ciutat de Nova York que proporciona accés Wi-Fi d'alta velocitat –i quan diem alta velocitat ens referim a Internet gigabit–, de manera oberta als ciutadans. Uns tòtems han començat a substituir les clàssiques cabines telefòniques per punts d'accés equipats amb endolls USB per recarregar dispositius, mapes interactius, accés al servei d'emergències 911 i vídeo-trucades arreu del país.
Si teniu previst viatjar a la gran poma pròximanet, podeu provar-ne un a la cantonada entre la 15 i la tercera avinguda.

El segon projecte –Flow– és encara més ambiciós. Es tracta d'un sistema de recol·lecció Big Data que pretén recollir dades dels transports públics –autobusos, metro...– i del trànsit a peu –gràcies a sensors instal·lats a les voreres–. La idea és combinar aquesta informació amb les dades en tems real de sistemes de Google com ara Waze –el navegador GPS social– o Google Maps per determinar patrons d'afluència de trànsit i congestió de ciutats amb l'objectiu d'ajudar a planejar millor l'urbanisme de les mateixes.
No obstant això, l'objectiu de Doctoroff és convèncer Google que disposar d'una ciutat feta a mida també podria servir a la companyia matriu per testar serveis més ambiciosos, com ara el Google Car –el projecte de cotxe autònom– o Google Fiber, la Internet per fibra òptica d'alta velocitat de la companyia.
Ara el dilema és si és millor construir una ciutat des de zero o partir d'una ciutat existent i modificar-la amb tot allò necessari. Cadascuna de les dues opcions presenta avantatges i inconvenients.
D'una banda, construir una ciutat de nou representa una ingent inversió per disposar d'una ciutat buida. Però aplicar segons quines innovacions en una d'existent implica permisos i acords amb organismes governamentals.
Cal recordar que actualment Google fa servir diferents emplaçaments per testar el seu projecte de cotxe autònom, com ara una antiga base aèria dels Estats Units rebatejada amb el nom en clau de "Castle", o Mcity, una ciutat fantasma creada pel govern nord-americà per testar vehicles sense conductor de diverses marques.
El cas és que als empleats de la companyia de Mountain View els va fer tanta gràcia la frase que van decidir fer un mural a l'entrada de la seva seu central per il·lustrar quin seria aquest pla. Òbviament, tot era una broma interna. Ara bé, en el moment en el qual va transcendir va guanyar força interès de l'opinió pública.
En el mural –que ja no existeix– s'hi podien veure coses tan curioses com un ascensor per connectar la terra amb la lluna, un mirall que permetria il·luminar la cara fosca de la terra durant la nit, de manera que la gent pogués seguir fent servir el cercador a tota hora o el Google OS.

Si voleu fer-hi un cop d'ull, podeu accedir a aquesta còpia en alta resolució.
El cas és que si en aquest "Pla per dominar el món" hi hagués aparegut dibuixada una ciutat "Google", segurament a tothom li hauria semblat una idea d'allò més esbojarrada.
Recentment, però, SideWalk Labs, una filial de Google –Ara Alphabet– que es dedica a assessorar ciutats a resoldre grans problemes urbans, sembla que s'ha decidit a construir l'entorn de proves més fidedigne del món: la ciutat del futur.
De moment, el seu CEO, Don Doctoroff, prepara el projecte per presentar-lo a Larry Page, CEO d'Alphabet, en les properes setmanes.
La idea d'abordar un projecte d'aquesta magnitud és, d'una banda, poder provar alguns dels productes de SideWalk Labs, com ara LinkNYC i Flow.
El primer –LinkNYC–, és un projecte pilot a la ciutat de Nova York que proporciona accés Wi-Fi d'alta velocitat –i quan diem alta velocitat ens referim a Internet gigabit–, de manera oberta als ciutadans. Uns tòtems han començat a substituir les clàssiques cabines telefòniques per punts d'accés equipats amb endolls USB per recarregar dispositius, mapes interactius, accés al servei d'emergències 911 i vídeo-trucades arreu del país.
Si teniu previst viatjar a la gran poma pròximanet, podeu provar-ne un a la cantonada entre la 15 i la tercera avinguda.

El segon projecte –Flow– és encara més ambiciós. Es tracta d'un sistema de recol·lecció Big Data que pretén recollir dades dels transports públics –autobusos, metro...– i del trànsit a peu –gràcies a sensors instal·lats a les voreres–. La idea és combinar aquesta informació amb les dades en tems real de sistemes de Google com ara Waze –el navegador GPS social– o Google Maps per determinar patrons d'afluència de trànsit i congestió de ciutats amb l'objectiu d'ajudar a planejar millor l'urbanisme de les mateixes.
No obstant això, l'objectiu de Doctoroff és convèncer Google que disposar d'una ciutat feta a mida també podria servir a la companyia matriu per testar serveis més ambiciosos, com ara el Google Car –el projecte de cotxe autònom– o Google Fiber, la Internet per fibra òptica d'alta velocitat de la companyia.
Ara el dilema és si és millor construir una ciutat des de zero o partir d'una ciutat existent i modificar-la amb tot allò necessari. Cadascuna de les dues opcions presenta avantatges i inconvenients.
D'una banda, construir una ciutat de nou representa una ingent inversió per disposar d'una ciutat buida. Però aplicar segons quines innovacions en una d'existent implica permisos i acords amb organismes governamentals.
Cal recordar que actualment Google fa servir diferents emplaçaments per testar el seu projecte de cotxe autònom, com ara una antiga base aèria dels Estats Units rebatejada amb el nom en clau de "Castle", o Mcity, una ciutat fantasma creada pel govern nord-americà per testar vehicles sense conductor de diverses marques.