
22
d'Agost
de
2015
Google no para. Ja estem acostumats a que els seus serveis millorin sense parar i se n'afegeixin de nous a un ritme frenètic. Tot i això, una de les coses que més criden l'atenció de l'empresa de Mountain View és que, tot i ser una gran corporació multinacional, encara té temps per posar en marxa petits projectes que són, si més no, curiosos.
Aquests dies, l'empresa ens ha sorprès presentant Google Sunroof, una eina que mitjançant la informació de Google Maps és capaç de dir-nos la quantitat d'energia solar que captaríem si instal·léssim plaques solars a la teulada de casa.
Per obtenir aquesta informació, Sunroof fa un modelat en tres dimensions del nostre edifici i dels que tenim al voltant. A partir d'això, combina la informació amb totes les possibles posicions del sol durant un any, l'històric de núvols i temperatures dels darrers 365 dies i una projecció de les possibles ombres que puguin fer les construccions que tinguem a prop de casa.
Un cop realitzats els càlculs, l'eina ens informa de la quantitat de plaques que podíem instal·lar depenent de la mida de la nostra teulada i en realitza una estimació de cost d'instal·lació.
Però això no és tot: el servei, que de moment només està disponible als Estats Units, analitza l'import mig de consum elèctric de les llars americanes i, en funció de si l'usuari prefereix comprar o llogar la instal·lació solar, calcula l'estalvi que suposaria respecte a l'energia elèctrica tradicional.
La preocupació de Google per l'ecologia no és nova. De fet, alguns dels seus centres de dades més importants ja fan servir electricitat provinent de fonts eòliques o solars. A Europa, el volum d'energia neta utilitzada per la companyia arriba al 30% del total.
Els motius del llançament de Sunroof però, no són únicament la consciència social. De fet, Google ja ha realitzat inversionsen empreses d'energies renovables per valor de 1.800 milions de dòlars, 300 dels quals han anat a parar a SolarCity Corp, una empresa amb seu a Califòrnia dedicada a la instal·lació de panells solars.

Aquests dies, l'empresa ens ha sorprès presentant Google Sunroof, una eina que mitjançant la informació de Google Maps és capaç de dir-nos la quantitat d'energia solar que captaríem si instal·léssim plaques solars a la teulada de casa.
Per obtenir aquesta informació, Sunroof fa un modelat en tres dimensions del nostre edifici i dels que tenim al voltant. A partir d'això, combina la informació amb totes les possibles posicions del sol durant un any, l'històric de núvols i temperatures dels darrers 365 dies i una projecció de les possibles ombres que puguin fer les construccions que tinguem a prop de casa.
Un cop realitzats els càlculs, l'eina ens informa de la quantitat de plaques que podíem instal·lar depenent de la mida de la nostra teulada i en realitza una estimació de cost d'instal·lació.
Però això no és tot: el servei, que de moment només està disponible als Estats Units, analitza l'import mig de consum elèctric de les llars americanes i, en funció de si l'usuari prefereix comprar o llogar la instal·lació solar, calcula l'estalvi que suposaria respecte a l'energia elèctrica tradicional.
La preocupació de Google per l'ecologia no és nova. De fet, alguns dels seus centres de dades més importants ja fan servir electricitat provinent de fonts eòliques o solars. A Europa, el volum d'energia neta utilitzada per la companyia arriba al 30% del total.
Els motius del llançament de Sunroof però, no són únicament la consciència social. De fet, Google ja ha realitzat inversionsen empreses d'energies renovables per valor de 1.800 milions de dòlars, 300 dels quals han anat a parar a SolarCity Corp, una empresa amb seu a Califòrnia dedicada a la instal·lació de panells solars.
