• Innovació
  • Guardmecum, el gestor de torns a l'hospital

Guardmecum, el gestor de torns a l'hospital

L'aplicació mòbil intenta donar un cop de mà a l'organització dels treballadors del sector sanitari

El sanitari és un dels sectors, com la indústria, que treballa amb torns
El sanitari és un dels sectors, com la indústria, que treballa amb torns
Aiats Agustí
Periodista
24 de Març de 2016 - 05:30
Un paper enganxat amb cinta adhesiva a la porta del vestidor. Una graella d'Excel incomprensible amb noms, dates, franges de colors i correccions fetes amb bolígraf. La gestió de torns és un maldecap tant per qui els organitza com per qui els ha de complir: intercanviar-se un torn per quadrar-lo amb un dia de festa és un calvari. Per això l'emprenedor Javier Hernández ha creat Guardmecum, una plataforma de gestió de plantilles d'hospital.

L'organització d'un hospital al mòbil
En paraules del seu fundador, a Guardmecum "gestionem les plantilles de metges i infermers d'hospitals d'una manera molt senzilla". Segons explica l'empresari, en un centre hospitalari, el supervisor és l'encarregat de fer la planificació inicial del personal i, a més, cerca els suplents en cas que es produeixi una baixa o un canvi en aquesta planificació.

Avui dia, aquesta organització "es fa de manera manual, amb trucades telefòniques o grups de Whatsapp", explica Hernández. Aquest procediment sempre pot comportar equivocacions o errors i és, sobretot, poc pràctic: "El supervisor perd molt de temps fent aquestes gestions, al voltant d'un 30% de la seva jornada laboral la dedica a la replanificació de torns", afirma Hernández.

Paral·lelament, la persona que vol canviar un torn ha de trobar algú que el cobreixi i en hospitals grans amb molt personal, a voltes no és fàcil trobar substitut. En aquest context Hernández proposa una aplicació que "de manera molt fàcil dóna resposta a aquesta problemàtica". Amb Guardamecum el supervisor pot crear la planificació i els treballadors poden sol·licitar canvis, de manera que tots els qui tenen l'app i apareixen en l'organigrama reben l'oferta per canviar el torn. Si algú l'accepta, el supervisor la pot acceptar o rebutjar segons convingui. Així, la gestió dels equips de treball que s'organitzen per torns es facilita substancialment.





Aquesta aplicació dóna aire a un sector "retallat", diu l'emprenedor, que podrà estalviar temps en comptes de trencar-se les banyes amb "folis i excels".

La solució al full dels torns
La idea va néixer el juliol del 2014 arran de "veure la problemàtica d'una de les nostres sòcies que patia aquest problema dia a dia", explica l'emprenedor. "Examinant el mercat vam veure que no hi havia cap aplicació que connectés amb els companys i menys encara amb el teu superior!", lamenta Hernández. En aquest context va aparèixer Guardmecum, que és gratuïta pels usuaris i de pagament per a les empreses que volen oferir aquest servei als seus treballadors.

Aquest malagueny va venir a Barcelona per accelerar la idea al programa Connector, instal·lant-se a Barcelona Activa a finals de 2014. De moment quatre grups hospitalaris ja empren aquesta aplicació i un total de 5.300 persones la fan servir des d'abril de 2015 i, segons diu Hernández, estan "a punt de tancar contractes amb tres grans grups hospitalaris".

En aquests moments, l'equip de Guardmecum treballa a enllestir el software as a service per tal de monetitzar l'aplicació.

L'emprenedor és optimista i creu que l'aplicació podrà fer el salt internacional pròximament: "Creiem que podrem instal·lar-nos a Alemanya o el Regne Unit on el sector sanitari és bastant important i està molt ben pagat". Però Guardmecum no es quedarà només al sector sanitari: "Ja estem pensant en instaurar-nos a la indústria en general, el retail, la seguretat privada, manteniment, etc.". El full dels torns a la porta del vestidor té els dies comptats.