• Innovació
  • HidrateMe, una ampolla que et recorda que beguis

HidrateMe, una ampolla que et recorda que beguis

VIAempresa presenta un nou gadget que s'obre pas al mercat per recordar als usuaris quan necessiten beure aigua per hidratar-se

és una ampolla de disseny que pot contenir 700 mil·lilitres d’aigua
és una ampolla de disseny que pot contenir 700 mil·lilitres d’aigua
quico domingo
Soci i director de Mortensen
16 de Juny de 2015

La majoria d'estudis diuen que una persona normal hauria de beure entre 2,2 i 3 litres d'aigua al dia per estar ben hidratat. Normalment però, el ritme de vida que duem o simplement la falta de memòria fan que rarament arribem a aquesta quantitat.

HidrateMe és una ampolla d'aigua intel·ligent que s'encarregarà de recordar-nos el moment adequat per beure aigua durant tot el dia. La idea va sorgir en un Startup Weekend organitzat per Google a Minnesota en la qual en només 54 hores, els seus creadors en van fabricar el primer model funcional a partir d'una ampolla d'aigua comuna amb un petit xip enganxat a un dels costats.

El model final, molt més treballat estèticament és una ampolla de disseny que pot contenir 700 mil·lilitres d'aigua i que brilla quan vol indicar-nos que és hora de beure.

A més, l'aparell es connecta a una aplicació mòbil que, a partir de la nostra alçada, pes o nivell d'activitat física calcula exactament la ingesta necessària de líquids per a cada persona.



Pel que fa a la bateria, els seus creadors asseguren que el dispositiu fa servir una pila de botó que li proporciona energia per funcionar durant un any. A més, està fabricada en plàstic sense policarbonats i pot posar-se al rentavaixella sense cap problema.

En fase de recaptació de fons
Després de participar en un premi d'innovació de Sprint –una operadora de telecomunicacions americana– i després de realitzar-ne diferents models de mostra, HidrateMe es troba actualment en fase de recaptar fons per entrar el procés de producció. Si donem un cop d'ull a la seva pàgina a Kickstarter tot fa pensar que ben aviat –abans de final d'any segons els seus fundadors– podríem tenir el producte disponible.

La campanya de finançament, a la qual encara li queden 28 dies, ja porta recaptats més de 300.000 dòlars dels 35.000 que demanaven. El preu de venda de l'ampolla encara no s'ha fet públic, tot i que per als més impacients, aquells que facin una aportació de 62 dòlars al projecte en rebran una tan aviat com estigui llesta.