Huis, un aparell per dominar-los tots

Sony ja ven al Japó un comandament a distància que controla tots els dispositius de casa

Huis costa uns 220 euros i de moment només està disponible al Japó
Huis costa uns 220 euros i de moment només està disponible al Japó
quico domingo
Soci i director de Mortensen
16 de Febrer de 2016 - 05:30
A mitjans de l'any passat, Sony va presentar First Flight, una plataforma de micro-mecenatge amb l'objectiu d'ajudar a finançar els projectes dels seus empleats.

Mirant-ho objectivament, la idea de la companyia és força intel·ligent: d'una banda, estimula la creativitat dels empleats –amb els diners de la comunitat en lloc de fons propis–, i d'altra banda li serveix de pou d'idees per a possibles futurs productes que l'ajudin a tornar a ser el que era.

El darrer aparell a aterrar a First Flight ha estat Huis –que es pronuncia igual que house, casa en anglès–. L'aparell és un comandament a distància capaç de controlar tots els dispositius d'una casa que, gràcies a l'Internet de les Coses, cada cop està més connectada.

El primer que ens passa pel cap, segurament, és si serà un altre comandament a distància amb una infinitat de botons, o si serà la versió 2.0 d'aquells controls a distància amb una pantalla en color i que calia connectar cada dia al corrent.

Doncs no, Huis és un petit dispositiu de tinta electrònica –amb tots els beneficis que això suposa a escala de consum d'energia– que permet configurar-ne els botons de la manera que cada usuari prefereixi.

L'aparell és capaç de controlar televisors, reproductors de música, de DVD, Blue-Ray, bombetes connectades, aparells d'aire condicionat... Pràcticament qualsevol dispositiu.

La interfície de botons de Huis es pot configurar des del mateix comandament o, si preferiu fer-ho amb més comoditat, mitjançant una aplicació per ordinador. A més, les configuracions –o pantalles–, es poden compartir i descarregar en línia.



De moment, de la mateixa manera que First Flight, Huis només està disponible al mercat nipó a un preu de 27.950 ¥ –aproximadament uns 220 euros–.

Tot i que la companyia encara no ha parlat de la possibilitat de vendre el gadget al mercat nord-americà o europeu, de ben segur que, si les vendes funcionen, el podrem veure a les botigues ben aviat.