• Innovació
  • ImaginBank llança el primer 'xatbot' financer d'Espanya

ImaginBank llança el primer 'xatbot' financer d'Espanya

El banc mòbil de CaixaBank aposta per la intel·ligència artificial per assessorar els clients

El nou xatbot d'Imaginbank de CaixaBank
El nou xatbot d'Imaginbank de CaixaBank
Redacció VIA Empresa
07 de Febrer de 2017
Act. 07 de Febrer de 2017
ImaginBank, el banc exclusivament mòbil de CaixaBank, ha apostat per la intel·ligència artificial amb el llançament del primer xatbot del sector financer a Espanya, que dialoga amb els clients a través de text i veu per ajudar-los a triar les propostes del seu programa d'ofertes i promocions que millor s'ajusten al seu perfil d'interessos i lloc de residència.

Actualment, es calcula que existeixen uns 30.000 xatbots en funcionament en diferents sectors a tot el món, encara que en l'àmbit financer "les experiències són puntuals", ha informat CaixaBank aquest dilluns en un comunicat.

El nou servei està disponible a través de Facebook Messenger, i els clients poden accedir-hi tant des de la mateixa aplicació de Facebook Messenger -cercant imaginBank-, com mitjançant la pàgina de Facebook d'ImaginBank, on han de seleccionar l'opció Enviar missatge. En clicar a Començar, el xatbot els dóna la benvinguda i els guia per les diferents opcions.

El xatbot està especialitzat a proporcionar informació i assistència sobre l'ús d'ofertes i promocions, ja que ImaginBank compta amb un programa de descomptes en oci i compres a tot Espanya, amb avantatges exclusius en restaurants, oci, viatges i hotels, cultura i formació, moda, bellesa, cinema, música i espectacles, actualment amb més de 100 propostes en catàleg.

El client pot preguntar directament al xatbot, mitjançant missatge escrit o de veu, quines ofertes existeixen per a un determinat àmbit o un lloc concret, i el robot contesta mostrant-li la selecció que s'ajusta a la seva petició i fins i tot li suggereix continuar la conversa cercant altres possibilitats similars que també li puguin interessar.

El xatbot també es pot personalitzar, ja que ofereix un servei de notificacions perquè el client rebi al mòbil, amb periodicitat diària o setmanal, avisos de noves ofertes classificades per temes.