Kivi, el test intel·ligent que et rega les plantes

La startup inicia una campanya de 'crowdfunding' per començar la fabricació en sèrie del recipient intel·ligent

Kibu Green, startup espanyola especialitzada en aplicar la tecnologia de l'Internet de les Coses (IoT) en el sector de la jardineria, acaba de llançar una campanya a Kickstarter per portar l'invent a fabricació, el primer test intel·ligent que et rega les plantes i cuida d'elles quan no estàs a casa.

A través del mòbil, Kivi et permet conèixer l'estat dels teus cultius, bé siguin flors, plantes o hortalisses, i t'avisa de les necessitats de llum o humitat que puguin tenir. Tot això de manera interactiva i divertida, de manera que l'usuari està implicat en la cura de les seves plantes, aprèn a cuidar-les i coneix nous trucs de jardineria.

"Kivi no solament és un dispositiu que et facilita regar les plantes quan estàs de vacances. La nostra idea va molt més allà. Volem que es converteixi en un fidel conseller que faci les millors recomanacions, que interactui amb l'usuari i que, per exemple, et suggereixi riques i divertides receptes de mojitos si tens plantada hierbabuena", explica Borja Uría, CEO i cofundador de Kibu Green.

Una de les característiques més atractives és el seu disseny. Les línies amb les quals s'ha jugat a l'hora de dissenyar el test i l'oportunitat de personalització que ofereix a través de l'intercanvi de les seves carcasses, li brinda a l'usuari final la possibilitat de tenir un producte que s'adapta als seus gustos. "Hem adaptat el disseny del recipient de retenció d'aigua que sempre han tingut els tests, convertint-ho en una carcassa amb aquestes mateixes funcions, i que a més juga un important paper estètic en Kivi", detalla Román González, CDO i cofundador de la companyia.

Aconseguir 50.000 euros

Aquests joves emprenedors han llançat una campanya en Kickstarter, la plataforma de crowdfunding més important a nivell internacional, per finançar la fabricació i el desenvolupament final de Kivi abans de llançar-ho al mercat. "El nostre objectiu és, d'una banda, aconseguir 50.000 euros que ens permetin començar amb la producció en sèrie. A més, volem aprofitar l'oportunitat de visibilitat que aquesta plataforma ens pot brindar per potenciar la difusió del producte entre el major nombre d'usuaris potencials possibles", comenta Uría.

"És indubtable que el verd és i va a ser una tendència per als propers anys. Ho veiem, per exemple, en la proliferació d'horts urbans a les ciutats. La tecnologia pot i ha d'adaptar-se a les necessitats dels usuaris i oferir dispositius que facilitin la vida i fomentin les aficions saludables de les persones. La revolució de l'internet de les coses ha arribat per quedar-se", conclou.

Avui et destaquem
El més llegit