El centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) ha desenvolupat un producte de personalització de l’experiència de compra en el sector del retail que uneix big data, internet de les coses i analítica avançada i predictiva per crear ofertes personalitzades i en temps real al mòbil dels compradors. La solució, anomenada Kontexting, permet tenir un perfil acurat de cada usuari per oferir-li els productes o serveis que més s'ajusten a les seves preferències.
Castro: "L’ús d’ofertes personalitzades i rellevants a través de l’smartphone suposa un benefici mutu per a comerciant i client”
L'eina parteix sempre de l'autorització de l'usuari i fa servir aquestes tecnologies per analitzar tota la informació de context, combinant diverses fonts, com el perfil del mòbil del comprador incloent els hàbits de navegació i les aplicacions instal·lades, les dades de geolocalització i informació provinent de wearables o de sensors instal·lats en un establiment.
L'eina que necessita el comerç
Les recomanacions de compra que fa la solució sorgeixen de comparar informació d'altres perfils similars en base a l'edat, la procedència o les experiències passades. L'objectiu és donar una experiència a mida i obtenir una major complicitat amb el client, una prioritat per al sector comercial, que necessita captar el client nadiu digital. "Kontexting pot augmentar la relació a llarg termini d'aquests consumidors amb una marca", explica el director de producte, Juan Carlos Castro, “la compra a través del mòbil és una de les senyes d’identitat d’aquest segment de consumidors i l’ús d’ofertes personalitzades i rellevants a través de l’smartphone suposa un benefici mutu per a comerciant i client”.
La millora dels indicadors associats a la recurrència de compra dels clients d’un primer pilot realitzat demostren, segons Eurecat, que la tecnologia augmenta també la lleialtat a la marca, cosa que es tradueix en millors comentaris dels clients a les xarxes socials o en els rànquings digitals gràcies a una experiència personalitzada.