
23
de Novembre
de
2015
IBM ha presentat IBM Watson Trend, una nova aplicació que utilitza les capacitats cognitives d'IBM Watson per mostrar als consumidors quins són les principals tendències de compra i predir els regals que seran més populars en la propera campanya nadalenca.
L'app analitza desenes de milions de converses online en més de 10.000 fonts, sobretot en mitjans socials, blocs, fòrums, comentaris o qualificacions. A diferència d'altres aplicacions que ofereixen una classificació estàtica dels productes més de moda, IBM Watson Trend mostra l'opinió real dels consumidors respecte als articles que han comprat o estan pensant comprar.
Anàlisi de dades online
En utilitzar el motor de reconeixement de llenguatge natural i la capacitat d'aprenentatge de Watson, l'aplicació analitza l'opinió dels consumidors i identifica patrons i tendències que revelen la raó per la qual es compren certs productes o marques, com ha explicat la companyia en un comunicat. A més, utilitza tecnologies d'anàlisi predictiva per preveure si una tendència particular és una moda passatgera o l'article seguirà sent molt sol·licitat al llarg del temps.
IBM Watson Trend accedeix a la informació, interpreta el contingut i ho agrupa en tendències diferenciades: contingut, context i sentir de les converses. Cadascuna d'elles obté una qualificació diària, entre 0 i 100, en funció del seu impacte -la grandària de la conversa que protagonitzen- i força -el ritme al que creix la conversa.

Els usuaris de l'aplicació poden veure quins són els 100 productes més de moda en tres categories principals: electrònica de consum, joguines i salut/fitness. Alguns dels productes més demandants són les joguines LEGO. La nova pel·lícula de Star Wars ajudarà a convertir els jocs LEGO en un dels productes estrella del Nadal de 2015. IBM Watson prediu que els tres sets que més es vendran són els de Star Wars -incloent el nou del Falcó Mil·lenari-, LEGO City i Friends. Tanmateix, la nova nina connectada de Mattel, Hello Barbie, és un dels regals més sol·licitats pels nens als seus pares.
Entre les càmeres digitals, IBM Watson identifica la càmera Nikon D-SLR com l'opció número 1 per als aficionats a la fotografia, mentre que els fotògrafs professionals, per la seva banda, s'estan fixant sobretot en la càmera Sony Alpha 7RII de 42 megapíxels, sense mirall, que els permet gravar vídeo Ultra HD 4K. I als que els agrada l'esport, l'app IBM Watson assenyala que els consumidors estan acudint en massa a les marques que ofereixen sabatilles del denominat natural running, és a dir, aquelles que ajuden a prevenir lesions. Segons IBM Watson, els models dels quals més es parla són Nike Free, les Air Max i Flyknit Racing.
Una app en evolució
IBM també informarà sobre com es compren aquests regals a mesura que s'incrementi l'ús de l'aplicació IBM Watson Trend. Amb la proximitat de les vacances, la companyia prediu que, per primera vegada, hi haurà més consumidors que optaran per buscar les millors compres a través dels seus dispositius mòbils. L'aplicació ja està disponible, de forma gratuïta, en l' App Store.
L'app analitza desenes de milions de converses online en més de 10.000 fonts, sobretot en mitjans socials, blocs, fòrums, comentaris o qualificacions. A diferència d'altres aplicacions que ofereixen una classificació estàtica dels productes més de moda, IBM Watson Trend mostra l'opinió real dels consumidors respecte als articles que han comprat o estan pensant comprar.
Anàlisi de dades online
En utilitzar el motor de reconeixement de llenguatge natural i la capacitat d'aprenentatge de Watson, l'aplicació analitza l'opinió dels consumidors i identifica patrons i tendències que revelen la raó per la qual es compren certs productes o marques, com ha explicat la companyia en un comunicat. A més, utilitza tecnologies d'anàlisi predictiva per preveure si una tendència particular és una moda passatgera o l'article seguirà sent molt sol·licitat al llarg del temps.
IBM Watson Trend accedeix a la informació, interpreta el contingut i ho agrupa en tendències diferenciades: contingut, context i sentir de les converses. Cadascuna d'elles obté una qualificació diària, entre 0 i 100, en funció del seu impacte -la grandària de la conversa que protagonitzen- i força -el ritme al que creix la conversa.

Els usuaris de l'aplicació poden veure quins són els 100 productes més de moda en tres categories principals: electrònica de consum, joguines i salut/fitness. Alguns dels productes més demandants són les joguines LEGO. La nova pel·lícula de Star Wars ajudarà a convertir els jocs LEGO en un dels productes estrella del Nadal de 2015. IBM Watson prediu que els tres sets que més es vendran són els de Star Wars -incloent el nou del Falcó Mil·lenari-, LEGO City i Friends. Tanmateix, la nova nina connectada de Mattel, Hello Barbie, és un dels regals més sol·licitats pels nens als seus pares.
Entre les càmeres digitals, IBM Watson identifica la càmera Nikon D-SLR com l'opció número 1 per als aficionats a la fotografia, mentre que els fotògrafs professionals, per la seva banda, s'estan fixant sobretot en la càmera Sony Alpha 7RII de 42 megapíxels, sense mirall, que els permet gravar vídeo Ultra HD 4K. I als que els agrada l'esport, l'app IBM Watson assenyala que els consumidors estan acudint en massa a les marques que ofereixen sabatilles del denominat natural running, és a dir, aquelles que ajuden a prevenir lesions. Segons IBM Watson, els models dels quals més es parla són Nike Free, les Air Max i Flyknit Racing.
Una app en evolució
IBM també informarà sobre com es compren aquests regals a mesura que s'incrementi l'ús de l'aplicació IBM Watson Trend. Amb la proximitat de les vacances, la companyia prediu que, per primera vegada, hi haurà més consumidors que optaran per buscar les millors compres a través dels seus dispositius mòbils. L'aplicació ja està disponible, de forma gratuïta, en l' App Store.