
02
de Febrer
de
2016
Aquest dilluns Tuenti s'havia convertit en trendig topic arran la presumpta notícia del seu tancament, que s'ha escampat com la pólvora per les xarxes socials. Però la companyia ha reaccionat a les informacions que parlen del tancament de la seva xarxa social desmentint la notícia assegurant que faran un nou pas en la seva estratègia d'"evolució".
Des de fa temps, Tuenti ha vingut canviant com a xarxa social per convertir-se en la plataforma de comunicació i gestió de l'operador mòbil virtual que és actualment i "que permet un creixement molt més sostenible" a la companyia.
La companyia, propietat de Telefònica, ha explicat que no planeja el tancament de la xarxa social, sinó que mantindrà la gradual evolució de la plataforma cap al model d'operador mòbil virtual. Tuenti llançarà "en els pròxims dies" una nova aplicació amb un nou sistema de navegació, que mantindrà el sistema de missatgeria i trucades per voIP i intercanvi de fotos.
En aquest sentit, també incorporaran les noves versions de l'aplicació de Tuenti per a iOS i Android, una nova opció: descarregar totes les fotografies pujades a la xarxa social al llarg dels anys en un únic arxiu en format ZIP.
No és un tancament, recorden
D'aquesta forma, Tuenti desmenteix que tanqui la xarxa social, els usuaris de la qual podran seguir accedint a l'aplicació mòbil amb les seves credencials, siguin o no clients, interactuar amb uns altres i també amb la companyia, com venia ocorrent fins ara. D'aquesta forma, Tuenti no valora els canvis com un "tancament" de la seva xarxa social, sinó com a nous passos en la seva transformació i evolució cap a operador mòbil virtual.
En aquest sentit, la pàgina web de Tuenti també està preparant un nou disseny amb prestacions similars a la de l'app que unifiqui l'experiència.
En marxa des de 2006
Encara que la companyia va néixer en 2006 com a xarxa social amb gran èxit, en 2010 va ser adquirida per Telefònica i després de la irrupció de Facebook, el model de negoci va ser canviant fins que l'operador mòbil virtual es va convertir en la peça central.
En aquest sentit, Tuenti ha explicat en una nota de premsa que els ingressos de la companyia han crescut més d'un 230% en quatre anys. Mentre que en 2011 la major part dels ingressos provenien de publicitat de la xarxa social a Espanya, uns 10 milions d'euros; l'any 2013 més del 75% dels seus ingressos eren ja fruit de l'operació de telefonia mòbil a Espanya.
Presència internacional
D'altra banda, la companyia ha insistit que ha passat de tenir una presència exclusivament a Espanya a aconseguir internacionalitzar el seu model amb presència ja a cinc països, fins a sumar entre tots els mercats una mica més de 35 milions d'euros, amb més de 600.000 clients a Espanya, Perú, l'Equador, l'Argentina i Mèxic.
"Des que es va fundar la companyia en 2006, Tuenti ha mantingut intacte un esperit innovador, evolucionat el seu model de negoci d'una xarxa social a un operador mòbil", apunta la companyia en un comunicat. En paraules del CEO de Tuenti, Sebastián Muriel, afirma que "hem aconseguit pivotar d'un model de negoci d'audiències basat en puro advertising a un model telco de subscripció, que ens permet un creixement molt més sostenible".
Des de fa temps, Tuenti ha vingut canviant com a xarxa social per convertir-se en la plataforma de comunicació i gestió de l'operador mòbil virtual que és actualment i "que permet un creixement molt més sostenible" a la companyia.
La companyia, propietat de Telefònica, ha explicat que no planeja el tancament de la xarxa social, sinó que mantindrà la gradual evolució de la plataforma cap al model d'operador mòbil virtual. Tuenti llançarà "en els pròxims dies" una nova aplicació amb un nou sistema de navegació, que mantindrà el sistema de missatgeria i trucades per voIP i intercanvi de fotos.
En aquest sentit, també incorporaran les noves versions de l'aplicació de Tuenti per a iOS i Android, una nova opció: descarregar totes les fotografies pujades a la xarxa social al llarg dels anys en un únic arxiu en format ZIP.
No és un tancament, recorden
D'aquesta forma, Tuenti desmenteix que tanqui la xarxa social, els usuaris de la qual podran seguir accedint a l'aplicació mòbil amb les seves credencials, siguin o no clients, interactuar amb uns altres i també amb la companyia, com venia ocorrent fins ara. D'aquesta forma, Tuenti no valora els canvis com un "tancament" de la seva xarxa social, sinó com a nous passos en la seva transformació i evolució cap a operador mòbil virtual.
En aquest sentit, la pàgina web de Tuenti també està preparant un nou disseny amb prestacions similars a la de l'app que unifiqui l'experiència.
En marxa des de 2006
Encara que la companyia va néixer en 2006 com a xarxa social amb gran èxit, en 2010 va ser adquirida per Telefònica i després de la irrupció de Facebook, el model de negoci va ser canviant fins que l'operador mòbil virtual es va convertir en la peça central.
En aquest sentit, Tuenti ha explicat en una nota de premsa que els ingressos de la companyia han crescut més d'un 230% en quatre anys. Mentre que en 2011 la major part dels ingressos provenien de publicitat de la xarxa social a Espanya, uns 10 milions d'euros; l'any 2013 més del 75% dels seus ingressos eren ja fruit de l'operació de telefonia mòbil a Espanya.
Presència internacional
D'altra banda, la companyia ha insistit que ha passat de tenir una presència exclusivament a Espanya a aconseguir internacionalitzar el seu model amb presència ja a cinc països, fins a sumar entre tots els mercats una mica més de 35 milions d'euros, amb més de 600.000 clients a Espanya, Perú, l'Equador, l'Argentina i Mèxic.
"Des que es va fundar la companyia en 2006, Tuenti ha mantingut intacte un esperit innovador, evolucionat el seu model de negoci d'una xarxa social a un operador mòbil", apunta la companyia en un comunicat. En paraules del CEO de Tuenti, Sebastián Muriel, afirma que "hem aconseguit pivotar d'un model de negoci d'audiències basat en puro advertising a un model telco de subscripció, que ens permet un creixement molt més sostenible".