L'HSBC vol que et facis un 'selfie'

L'entitat financera britànica aposta per incloure les populars autofotografies fetes amb l'smartphone com a mètode d'autenticació identitària

Fer-se un 'selfie' és una de les activitats més habituals dels usuaris de mòbils
Fer-se un 'selfie' és una de les activitats més habituals dels usuaris de mòbils
quico domingo
Soci i director de Mortensen
06 de Setembre de 2016
Ara fa aproximadament un any explicàvem en aquesta mateixa secció que Mastercard estava provant un sistema que permetés als seus usuaris fer servir la seva cara com a mètode d'autenticació en pagar amb targeta de crèdit. I el cert és que un any després, seguim anant a pagar a qualsevol botiga i introduint el clàssic pin numèric de 4 xifres per verificar la nostra identitat.

En el cas de les aplicacions mòbils bancàries, moltes entitats ja fan servir altres sistemes d'identificació, alguns fins i tot biomètrics, que permeten accedir al nostre saldo, per exemple, amb l'empremta dactilar.

Ara, el banc britànic HSBC vol fer servir els selfies com a mètode de verificació per a nous contractes.

Fins ara, quan un usuari obre un compte corrent en un banc, per molt digital que sigui, hi ha un moment en el qual ha de signar un contracte i entregar una còpia del seu document d'identitat. Normalment aquest procés es du a terme físicament en l'oficina bancària, de manera que un empleat pot verificar que la persona que obre el compte és realment la mateixa que apareix a la documentació.

La idea de l'HSBC és precisament saltar aquest pas fent servir un selfie. Ben aviat, quan un usuari es doni d'alta mitjançant la seva aplicació, podrà enviar una fotografia del seu document d'identitat i, per verificar-la, fer-se una fotografia.

A partir d'aquí, un sistema de reconeixement facial s'encarregarà d'identificar parts concretes de la cara de l'usuari per comparar-la entre totes dues imatges i, si coincideixen, verificar el document.