
26
d'Abril
de
2016 - 05:30
Controlar la temperatura de la cambra frigorífica, el nombre de clients a certes hores del dia o l'efecte de les campanyes publicitàries és un avantatge per als comerciants. Més encara si l'avenç arriba al telèfon mòbil, tal com permet l'empresa jOiN, un estudi d'arquitectura d'interiors fincat a Barcelona fa tres anys que ha presentat aquest dilluns a Alimentaria el projecte de 'botiga intel·ligent', desenvolupat per la seva marca JOIN Technologies.
"Els botiguers ens van comentar que buscaven estalviar en la factura elèctrica: estan entorn dels 2.000 euros mensuals per botiga. I quan tens més d'una botiga, estalviar almenys 100 euros comença a ser una quantitat important", explica Robert Tricaz, comercial de la firma. Va ser per donar resposta a aquestes necessitats que començaren a pensar una innovació. En la cerca, ens van reunir amb empreses del sector com Mas Xarcuters i Escofè Olivè, entre altres clients.
La novetat de la seva botiga intel·ligent ha debutat aquest dilluns la fira de l'alimentació després d'haver estat aplicada ja en un primer establiment, una petita carnisseria de Barcelona, Terra Ibèrica. Amb el seu ús, el botiguer pot controlar la climatització que, sobretot per a carnisseries, fruiteries i peixateries, és un aspecte molt important; "passa sovint que s'apaguen les cambres durant el cap de setmana i és un drama per als botiguers, ja comencen malament la setmana", apunta Tricaz.
Més informació amb Wi-Fi tracking
A més, poden fer seguiment online de les vendes, exercir control visual mitjançant càmeres i seguretat mitjançant sensors. La part d'estalvi energètic comporta auditoria energètica, automatització de l'encesa de llums, monitorització en temps reals dels seus consums i verificació. Per últim, la part de business intelligence implica que l'usuari pot controlar en temps real el trànsit de clients de la seva botiga a través de Wi-Fi tracking, ja que el sistema comptabilitza els usuaris nous que entren a l'establiment a través del seu telèfon mòbil, també els que repeteixen, les hores en què més s'hi acosten i altres informacions que poden ser d'utilitat per al botiguer.
"Els nostres clients no són grans empreses, no són Inditex, però tenen aquestes necessitats per augmentar les vendes. Per això miràrem les tecnologies que hi havia al mercat en aquell moment per donar-los una resposta", explica Tricaz. La motivació va sorgir mentre Joan Oller, el propietari de l'estudi, cursava un màster a la UPC i compta amb el suport de Barcelona Activa.
Aquest dilluns, com a debutants a Alimentaria, han passat el dia explicant el projecte i fent contactes, molts contactes. "M'acaben de preguntar si això ho exportem", comenta Triza al seu cap després d'alguna entrevista. "Tot es veurà...", deixa anar Oller. I és que de moment, la firma treballa en la creació d'una app mòbil que millori la usabilitat de la versió responsive de la plataforma que podria llançar-se al mercat en tres mesos. El preu d'aquest servei se situa entorn dels 13.000 euros i està dirigit principalment a cadenes d'alimentació amb més de tres botigues.
"Els botiguers ens van comentar que buscaven estalviar en la factura elèctrica: estan entorn dels 2.000 euros mensuals per botiga. I quan tens més d'una botiga, estalviar almenys 100 euros comença a ser una quantitat important", explica Robert Tricaz, comercial de la firma. Va ser per donar resposta a aquestes necessitats que començaren a pensar una innovació. En la cerca, ens van reunir amb empreses del sector com Mas Xarcuters i Escofè Olivè, entre altres clients.
La novetat de la seva botiga intel·ligent ha debutat aquest dilluns la fira de l'alimentació després d'haver estat aplicada ja en un primer establiment, una petita carnisseria de Barcelona, Terra Ibèrica. Amb el seu ús, el botiguer pot controlar la climatització que, sobretot per a carnisseries, fruiteries i peixateries, és un aspecte molt important; "passa sovint que s'apaguen les cambres durant el cap de setmana i és un drama per als botiguers, ja comencen malament la setmana", apunta Tricaz.
Més informació amb Wi-Fi tracking
A més, poden fer seguiment online de les vendes, exercir control visual mitjançant càmeres i seguretat mitjançant sensors. La part d'estalvi energètic comporta auditoria energètica, automatització de l'encesa de llums, monitorització en temps reals dels seus consums i verificació. Per últim, la part de business intelligence implica que l'usuari pot controlar en temps real el trànsit de clients de la seva botiga a través de Wi-Fi tracking, ja que el sistema comptabilitza els usuaris nous que entren a l'establiment a través del seu telèfon mòbil, també els que repeteixen, les hores en què més s'hi acosten i altres informacions que poden ser d'utilitat per al botiguer.
![]() |
Estand de la botiga intel·ligent de jOiN a Alimentaria. Cedida |
"Els nostres clients no són grans empreses, no són Inditex, però tenen aquestes necessitats per augmentar les vendes. Per això miràrem les tecnologies que hi havia al mercat en aquell moment per donar-los una resposta", explica Tricaz. La motivació va sorgir mentre Joan Oller, el propietari de l'estudi, cursava un màster a la UPC i compta amb el suport de Barcelona Activa.
Aquest dilluns, com a debutants a Alimentaria, han passat el dia explicant el projecte i fent contactes, molts contactes. "M'acaben de preguntar si això ho exportem", comenta Triza al seu cap després d'alguna entrevista. "Tot es veurà...", deixa anar Oller. I és que de moment, la firma treballa en la creació d'una app mòbil que millori la usabilitat de la versió responsive de la plataforma que podria llançar-se al mercat en tres mesos. El preu d'aquest servei se situa entorn dels 13.000 euros i està dirigit principalment a cadenes d'alimentació amb més de tres botigues.