La falta de demanda frena la innovació

Un estudi assenyala que el cost excessiu i la falta de recursos són els principals obstacles per l'R D

La mida de les empreses està molt relacionada amb la capacitat per innovar
La mida de les empreses està molt relacionada amb la capacitat per innovar
Agències
16 d'Agost de 2016 - 10:46
El 25,4% de les empreses espanyoles afirma que no és necessari innovar perquè no hi ha demanda, segons les dades que recull l'Observatori de Competitivitat Empresarial elaborat per la Cambra de comerç d'Espanya amb dades de l'INE.

L'estudi assenyala que el cost excessiu i la falta de recursos són els principals obstacles que tenen les pimes espanyoles per encetar processos d'innovació.

Així, el cost global elevat és assenyalat pel 26,3% de les empreses i la falta de fons propis pel 26,1%.

A més, el 21,1% indica que la falta de finançament extern és el principal fre als plans inversors.

El director del Servei d'Estudis de la Cambra de comerç d'Espanya, Raúl Mínguez, destaca que les microempreses (de 0 a 9 empleats) suposen el 95,9% del teixit de les companyies i afegeix que la innovació està molt relacionada amb la grandària. 

Per això, advoca per engegar mesures que impulsin el creixement, amb empreses amb més múscul que puguin realitzar majors inversions en innovació i, per tant, amb major capacitat competitiva.

L'informe vincula la innovació a una major renda per càpita, a una menor taxa d'atur i a una creixent internacionalització de les empreses.

Per comunitats autònomes, Madrid, País Basc, Navarra i Catalunya són les regions on les empreses més gasten en mitjana en innovació tecnològica.

A més, aquestes comunitats tenen una proporció d'empreses innovadores superior a la mitjana i han experimentat des de 2010 una disminució del nombre d'empreses innovadores inferior a la mitjana.