La telefònica catalana Icatel arriba als particulars

L'operador de telefonia, que fins ara només donava servei a les empreses, ofereix unes tarifes "a mida" i molt reduïdes

L'operador de telefonia Icatel, que fins ara només donava servei a les empreses, ha decidit fer el salt al mercat domèstic amb l'objectiu d'augmentar un 20 % els seus ingressos en un termini de dos anys, segons ha explicat el seu gerent, Pere Voz. Icatel és una empresa jove, fundada el 2006, que té la seva seu a Girona i que va assolir l'any passat una facturació d'1,2 milions d'euros.

Durant aquests set últims anys, Icatel ha treballat exclusivament amb empreses, fins a forjar una cartera de més de 1.500 clients professionals, principalment grans companyies de sectors com la indústria, els serveis o l'hostaleria. Aproximadament, el 70 % dels clients d'Icatel són de Catalunya, encara que l'empresa, que utilitza les xarxes de cable i les cobertures aèries dels principals operadors nacionals, també dóna servei a firmes establertes en altres comunitats, com Madrid, País Basc o Andalusia.

Després d'haver afermat la seva presència en el sector empresarial, Icatel ha decidit ara ampliar els seus serveis i llançar-se al mercat domèstic amb una targeta de contracte orientada a persones amb un consum reduït i que volen controlar la seva despesa, com nens o gent gran.

Pere Voz creu que les ofertes dels grans operadors no cobreixen actualment les necessitats dels particulars que consumeiexen pocs minuts de veu i dades, que es veuen obligats a contractar serveis que molt probablement no utilitzaran amb tarifes més elevades de les que en realitat precisen.

Per això, Icatel ha apostat per endinsar-se en aquest mercat amb unes tarifes "a mida" i molt reduïdes, que oscil·len entre 3,95 i 19,95 euros, IVA inclòs, en funció dels minuts de trucada i els megues contractats.

"Aquest és un mercat que cal explotar, ja que avui dia la gent consumeix poc i paga molt. Per això hem llançat aquesta targeta de contracte amb un preu mínim", assenyala el cap d'instal·lacions d'Icatel, Francesc Rubio. Més endavant, l'empresa preveu ampliar la seva cartera de productes per oferir tarifes per a un públic de més consum.

La companyia, que disposa de la llicència d'operador fix i mòbil virtual de la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), vol començar a explotar aquest nou servei al mercat català, amb l'objectiu d'arribar després a altres comunitats.

Per a això, Icatel ha posat en marxa dues pàgines web, una amb el domini .cat, en la qual ofereix tota la informació dels seus serveis en català, i una altra amb .es, dirigida al públic de parla castellana.

Icatel disposa actualment d'oficines a Girona, Barcelona i Madrid, encara que a curt termini pretén també tenir presència física a totes les comarques catalanes, amb la finalitat d'oferir un servei de proximitat als clients i afermar la seva implantació a tot Catalunya, que és el seu principal mercat a dia d'avui.

Pere Voz és conscient que les entrades en nous mercats sempre requereixen temps perquè els productes siguin coneguts i la feina comenci a donar els seus fruits, encara que confia que les noves tarifes per al públic particular li permetin augmentar un 20 % la facturació del grup en dos anys, fins arribar a 1,44 milions d'euros el 2016.

Actualment, Icatel ofereix a les empreses els serveis de telefonia mòbil i fixa, Internet i centraleta. Per a moltes companyies, a més, Icatel funciona com un filtre, ja que l'empresa pacta un preu amb els clients i després s'encarrega ella de facturar als operadors.

D'aquesta manera, si es produeix qualsevol error o càrrec indegut en la factura telefònica d'una companyia, és Icatel la que s'encarrega de reclamar i intentar solucionar el problema amb l'operador.
Avui et destaquem
El més llegit