
Els propers 24 al 27 de febrer se celebra a Barcelona una nova edició de la Mobile World Congress, la fira de telefonia mòbil més important del món: si les previsions són encertades, aplegarà unes 75.000 persones, de les quals un 50% seran alts càrrecs directius, en 240.000 metres quadrats d'exposició.
D'entre les més de 1.400 empreses que hi exposaran, hi haurà una important presència catalana presentant diferents productes i serveis tecnològics. D'entre elles, destaquen les següents.
Captio
Amb seu a Barcelona, Captio presenta el seu sistema de control de despeses de viatge per empreses. El servei, consta de tres parts: En primer lloc, una app escaneja els tiquets de despesa i, de manera automàtica, n'extreu conceptes i imports.
Aquesta informació, se centralitza en un entorn de validació, revisió i estadístiques per tal que l'àrea d'administració de l'empresa en dugui un control estricte. Finalment, les dades es converteixen i fan compatibles per ser enviades als sistemes financers de la companyia i entrar dins els circuits comptables habituals.
Good Deal
És una start-up que ofereix solucions per augmentar l'eficiència dels programes de fidelització de clients que ofereixen els supermercats.
A través de la seva app Good Deal, o dels quioscs interactius al punt de venda, els usuaris poden veure, durant la seva compra, les ofertes i vals de descompte que tenen disponibles en les seves targetes de fidelitat, eliminant d'aquesta manera la baixa ràtio de conversió que suposa donar aquests vals després de pagar.
Catchoom
És una empresa especialitzada en realitat augmentada i reconeixement d'imatge. Originalment part de Telefònica, aquest spin-off ha desenvolupat una tecnologia capaç de reconèixer imatges reals de manera pràcticament instantània i mostrar-hi informació contextualitzada: preus sobre ampolles de vi, representació de mobles en 3D per veure com quedaran a casa nostra... A més, Catchoom disposa d'eines per tal que qualsevol desenvolupador pugui integrar la seva tecnologia en les seves pròpies aplicacions.
Aquestes companyies, i les més de 50 que les acompanyen als espais de Catalunya dins la fira, juntament amb vuit centres tecnològics catalans, demostren que les empreses TIC del nostre país, no només estan en un moment dolç, sinó que surten amb força a donar-se a conèixer al món.