Les claus per entendre Kickstarter

VIAempresa analitza les claus de l'arribada de la plataforma a l'Estat espanyol a través de la conferència del CEO Yancey Strickler al Sónar D

Quan algú entra a Kickstarter per primer cop és pràcticament impossible imaginar-se la magnitud de la plataforma i el revulsiu que ha estat per al panorama de makers, artistes i startups en general.

Per fer-se una idea del que representa l'ecosistema de micro-mecenatge més important del món, n'hi ha prou amb saber que, des que es va posar en marxa el mes d'abril de 2009, ha recaptat uns 1.800 milions de dòlars per un total de 87.000 projectes de diferents disciplines.

Amb aquestes xifres no és d'estranyar que la conferència inaugural del seu CEO i co-fundador, Yancey Strickler al Sónar d hagi estat de les més esperades –juntament amb la de Dan Grey, creador de Monument Valley. La sala ha estat plena de gom a gom per escoltar com, durant aproximadament una hora, Strickler ha parlat de les bondats i avantatges que proporciona Kickstarter i del desembarcament de la companyia a l'Estat espanyol.

Yancey Strickler

Des de VIAempresa us hem sintetizat el més important en les següents claus:

Què és Kickstarter:
• Una plataforma per fer realitat projectes creatius.
• Que proporciona als artistes la independència que necessiten per desenvolupar la seva creativitat.
• Què és capaç de convertir en realitat el fet inimaginable i inesperat.
• Que aglutina art, creativitat, oportunitat i possibilitat.

Grans èxits fins al moment:
• Diversos documentals nominats als Oscar van començar a Kickstarter.
• És una plataforma reconeguda per algunes de les millors organitzacions del món.
• El 30% de les pel·lícules projectades al festival SXSW s'han finançat a Kickstarter.
• Projectes humanitaris com el Mine Kafon, un detonador de mines antipersones propulsat pel vent.



• Plataforma de finançament dels projectes de personatges com Carl Sagan o Neil Young

L'empresa:
• Amb beneficis des dels seus inicis, fet molt poc usual en companyies de base tecnològica.
• La intenció de no vendre mai l'empresa i de romandre independents per ser fidels als seus valors.

Durant el torn de preguntes, una assistent ha preguntat el motiu pel qual Kickstarter ha trigat tant en desembarcar a l'Estat espanyol –un mercat que ha aportat fins al moment 2.500 milions de dòlars en finançament. La resposta de Yancey Strickler és d'allò més esclaridora: "Com a empresa, mai fem les coses massa ràpid. El procés ha estat llarg i complicat, ja que volíem que l'eina permetés als creadors espanyols adquirir una posició que els permetés entrar en contacte amb finançament americà, internacionalitzar-se i connectar-se en l'àmbit global".

Per acabar, Strickler ha destacat allò que, segons ell, són els tres avantatges principals de fer servir Kickstarter per iniciar un projecte creatiu:
• D'entrada, el més obvi són els diners, tot i que segons el seu parer no és el punt més important.
• La creació d'una comunitat que permet a la gent formar part del projecte des dels seus inicis. Aquesta, afirma, és potencialment la més valuosa.
• L'atenció que genera. El fet de crear un projecte a Kickstarter es converteix en notícia a la web: trànsit, mencions en pàgines de referència, enllaços al vídeo de presentació...
Avui et destaquem
El més llegit