
18
de Març
de
2015
Act.
30
de Març
de
2015
Durant força temps Nintendo, una de les companyies de videojocs més importants i amb més història del món i responsable de sagues tan mítiques com Super Mario o Zelda, ha rebutjat entrar en el mercat dels smartphones denegant totes les peticions que ha rebut per llicenciar la seva propietat intel·lectual a altres empreses.
Ara, segurament empesa per la davallada en la venda de vídeo consoles i l'imparable augment de consum d'entreteniment via mòbil, sembla que ha canviat d'opinió. La companyia acaba d'anunciar un acord amb DeNA, una empresa japonesa especialitzada en la creació de jocs per a mòbil. Aquest acord implica que Nintendo adquirirà un 10% de les accions de DeNA per un valor d'uns 10 milions de dòlars.
Tot i que encara no s'ha parlat de títols específics, sembla que l'empresa nipona no té previst portar a iPhone o Android jocs moderns, doncs asseguren que no complirien amb la qualitat que caracteritza la firma. De moment, sembla que la idea és desenvolupar nous títols específics per al canal mòbil.
Pel que fa als jocs clàssics, clau en la fama de Nintendo, els portaveus de la companyia no s'hi han referit directament, tot i que han assegurat que "amb l'objectiu de crear noves experiències de joc en dispositius mòbils, tot el fons de propietat intel·lectual de Nintendo estarà a disposició de les dues companyies per ser estudiat i, en cas que així es determini, per a crear nous jocs". Aquesta frase, de seguida ha disparat els rumors a la xarxa sobre la possibilitat que ven aviat veiem els mítics Mario i Zelda aparèixer a les app stores de tot el món.

A més, el fet que DeNA estigui especialitzada a crear jocs gratuïts que es monetitzen mitjançant petites compres dins de l'aplicació i el cas d'èxit demostrat en la creació de Mobage, una comunitat de joc online, han estat dos punts clau en l'arribada a bon port d'aquest acord.
Aquest tracte és molt més important del que pot semblar a priori, perquè significa el desembarcament al canal mòbil d'una de les empreses del sector més important del món que, tot s'ha de dir, fa només un parell de mesos negava rotundament qualsevol rumor al respecte.
Ara, segurament empesa per la davallada en la venda de vídeo consoles i l'imparable augment de consum d'entreteniment via mòbil, sembla que ha canviat d'opinió. La companyia acaba d'anunciar un acord amb DeNA, una empresa japonesa especialitzada en la creació de jocs per a mòbil. Aquest acord implica que Nintendo adquirirà un 10% de les accions de DeNA per un valor d'uns 10 milions de dòlars.
Tot i que encara no s'ha parlat de títols específics, sembla que l'empresa nipona no té previst portar a iPhone o Android jocs moderns, doncs asseguren que no complirien amb la qualitat que caracteritza la firma. De moment, sembla que la idea és desenvolupar nous títols específics per al canal mòbil.
Pel que fa als jocs clàssics, clau en la fama de Nintendo, els portaveus de la companyia no s'hi han referit directament, tot i que han assegurat que "amb l'objectiu de crear noves experiències de joc en dispositius mòbils, tot el fons de propietat intel·lectual de Nintendo estarà a disposició de les dues companyies per ser estudiat i, en cas que així es determini, per a crear nous jocs". Aquesta frase, de seguida ha disparat els rumors a la xarxa sobre la possibilitat que ven aviat veiem els mítics Mario i Zelda aparèixer a les app stores de tot el món.

A més, el fet que DeNA estigui especialitzada a crear jocs gratuïts que es monetitzen mitjançant petites compres dins de l'aplicació i el cas d'èxit demostrat en la creació de Mobage, una comunitat de joc online, han estat dos punts clau en l'arribada a bon port d'aquest acord.
Aquest tracte és molt més important del que pot semblar a priori, perquè significa el desembarcament al canal mòbil d'una de les empreses del sector més important del món que, tot s'ha de dir, fa només un parell de mesos negava rotundament qualsevol rumor al respecte.