• Innovació
  • Més de 900 assistents a la 5a edició del BDigital Apps

Més de 900 assistents a la 5a edició del BDigital Apps

El congrés celebrat durant dos dies a Barcelona ha comptat amb ponències de Google, Twitter, Facebook i Amazon

Auditori del BDigitalApps 2014
Auditori del BDigitalApps 2014
Redacció
12 de Novembre de 2014 - 03:55
Més de 900 congressistes han assistit a la cinquena edició del BDigital Apps, que aquest any ha tingut com a ponents destacats a responsables de Google, Twitter, Facebook, Amazon i la start-up libanesa Instabeat. El congrés, especialitzat en apps i tendències en mobilitat, ha estat organitzat pel centre tecnològic Barcelona Digital hi ha tingut lloc durant dos dies al CosmoCaixa Barcelona.

Marcos Ordenis, Mobile Apps Specialist i membre de l'equip de Google Espanya Online Partnerships Group, ha analitzat les principals tendències en l'àmbit global en el sector de les aplicacions mòbils basant-se en dades del segon trimestre de 2014 en Google Play.

Segons Ordenis, EE.UU, Brasil i Rússia són els països que registren més descàrregues, seguits per Corea del Sud i l'Índia. Per facturació, els cinc primers són Japó, EE.UU, Corea del Sud, Alemanya i el Regne Unit. Ordenis ha explicat que els jocs representen el 40% de les descàrregues de Google Play però generen el 90% dels ingressos. Així mateix, el nombre d'apps publicades a Google Play va créixer gairebé un 60% entre juliol del 2013 i juny del 2014 i la botiga ha registrat un 236% d'increment en descàrregues d'apps per tablets Android.

El responsable de Google ha explicat que els mòbils obren nous nínxols de mercat i ha identificat el gaming per a persones grans com a segment en creixement.

Apps i wearables, tendència de futur
L'auto coneixement d'un mateix a partir de les dades que ens proporcionen els dispositius wearables i les apps ha centrat diverses de les intervencions de la segona jornada del congrés.

El quantified self, segons la seva denominació en anglès, s'apunta com una tendència per als anys vinents, segons ha afirmat Hind Hobeika, fundadora i CEO de Instabeat. Aquesta emprenedora libanesa ha incidit que a través dels wearables podem conèixer, per exemple, el nostre pes, consum de calories, els passos donats o els nostres patrons de somni però ha remarcat la necessitat de correlacionar les dades per conèixer-se millor i prendre millors decisions.

La fundadora d'Instabeat ha mostrat als assistents el wearable ideat per ella mateixa per controlar els paràmetres vitals i millorar l'entrenament dels nedadors. Aquest dispositiu, que es va començar a vendre a l'inici de l'any, sorgeix de la necessitat de la mateixa Hobeika de conèixer-se millor per rendir més en la seva professió com a professional de la natació. Instabeat mesura el pols mitjançant un sensor òptic que ho registra a través de l'artèria temporal i incorpora també uns acceleròmetres que permeten registrar cada piscina que es fa o el ritme de la respiració.

El sector esportiu
La sessió Sport R-evolution ha donat a conèixer, a partir de les experiències de PlayfulBet, RiderState, Runtastic, Skitude, Viuing o Health&Sportlab, noves aplicacions que poden canviar tant la pràctica com el gaudir de l'esport.

Susana López ha mostrat perquè Runtastic és l'app més descarregada de la seva categoria. Registra, utilitzant tecnologia GPS, dades amb temps, distància, velocitat, canvi d'elevació i calories durant les activitats esportives. Alhora, ajuda a l'usuari a formar hàbits per a un estil de vida saludable i en forma i aconseguir els seus objectius.

Que sortir a córrer està de moda també ha estat destacat per Lluís Capdevila. El CEO de Health&SportLab ha xifrat en més de 300 milions d'euros les vendes anuals a Espanya d'equipament esportiu i en més de 300.000 els runners en carreres populars en el que va d'any. Capdevila s'ha mostrat crític amb la necessitat, per part de cada corredor, de conèixer el seu estat de salut i la conscienciació del risc que comporten les maratons.

En aquest sentit, Health&SportLab han creat FitLab, una app gratuïta per smartphones i tablets que proporciona a l'usuari informació molt útil sobre el seu estat de salut, a fi de fer front a situacions de rendiment. Fitlab es basa en l'evidència científica per oferir un test en repòs, ràpid i no invasiu, que indica el rendiment potencial a partir de la variabilitat cardíaca i de les conductes de recuperació.

Per la seva banda, Marc García ha mostrat Viuing, un dispositiu portable, d'un sol ús, econòmic i personalitzable que permet al públic de grans esdeveniments viure el seu espectacle favorit d'una forma emocionant en temps real. Està basat en tecnologia televisiva i l'espectador pot portar-li-ho a casa com a record una vegada finalitzat l'esdeveniment.