
05
de Gener
de
2016
Act.
05
de Gener
de
2016
Els principals operadors de telecomunicacions espanyols han constatat un fort increment del tràfic de dades mòbils en les jornades de Nit de Cap d'Any i Any Nou, ja que els seus clients s'han decantat per l'ús d'Internet en el mòbil per felicitar l'arribada de 2016 en detriment d'altres mitjans, com les trucades o els SMS.
El consum de dades ha registrat percentatges d'increment de dos i tres dígits respecte al mateix període de l'any anterior, mentre que l'augment de les trucades de veu ha estat molt més moderat. En concret, segons dades proporcionades per Telefónica, en la Nit de Cap d'Any s'ha registrat un 58% més d'intensitat de tràfic que el mateix dia de 2014 i un 40% més respecte a un dia normal de desembre, la qual cosa suposa un increment del 67% en el volum de tràfic respecte de l'última nit de l'any anterior i un 26% més en comparació d'un dia normal d'aquest mes. En aquest sentit, afegeix que a la xarxa de dades mòbils de Movistar s'ha registrat el més gran consum de dades durant les hores crítiques de Nit de Cap d'Any (de 00.00 a 01.00 hores).
WhatsApp lidera les comunicacions
Quant a xarxes socials, que recullen el volum cursat per la xarxa global de Telefónica Espanya, el tràfic ha augmentat un 27% el 31 de desembre i un 26% l'1 de gener respecte a un dia normal anterior. L'increment més gran s'ha registrat en l'aplicació WhatsApp, ja que el dia 31 de desembre registra un consum de 87% més de l'habitual i l'1 de gener, un 69%.
En aquesta línia, Vodafone ha informat que el tràfic de dades s'ha incrementat en un 44% en l'últim dia de 2015 i el primer dia de 2016, comparat amb les mateixes dates de l'any passat.
Així mateix, la xarxa d'Orange ha aconseguit en l'última nit de l'any 2015 un bec de tràfic de dades de més d'uns 75 Gbps, la qual cosa suposa prop d'un 90% més que el bec de l'any passat en aquesta nit i un 9% més en comparació d'una nit normal.
Per la seva banda, la companyia Yoigo assenyala que l'ús de dades dels seus clients els dies 31 de desembre i l'1 de gener es dispara -de mitjana- més d'un 150% respecte a l'any anterior. En concret, l'ocupació de les dades per acomiadar l'any ha pujat un 175%, mentre que per rebre el 2016 augmenta un 137%. "Cal incidir que segueix augmentant de manera exponencial l'ús de contingut multimèdia, imatges, vídeos i ara els tan famosos GIFS per felicitar aquestes festes de forma més original i cridanera, i això malgrat la caiguda de WhatsApp durant una hora i mitja durant la Nit de Cap d'Any", explica l'operadora.
El consum de dades ha registrat percentatges d'increment de dos i tres dígits respecte al mateix període de l'any anterior, mentre que l'augment de les trucades de veu ha estat molt més moderat. En concret, segons dades proporcionades per Telefónica, en la Nit de Cap d'Any s'ha registrat un 58% més d'intensitat de tràfic que el mateix dia de 2014 i un 40% més respecte a un dia normal de desembre, la qual cosa suposa un increment del 67% en el volum de tràfic respecte de l'última nit de l'any anterior i un 26% més en comparació d'un dia normal d'aquest mes. En aquest sentit, afegeix que a la xarxa de dades mòbils de Movistar s'ha registrat el més gran consum de dades durant les hores crítiques de Nit de Cap d'Any (de 00.00 a 01.00 hores).
WhatsApp lidera les comunicacions
Quant a xarxes socials, que recullen el volum cursat per la xarxa global de Telefónica Espanya, el tràfic ha augmentat un 27% el 31 de desembre i un 26% l'1 de gener respecte a un dia normal anterior. L'increment més gran s'ha registrat en l'aplicació WhatsApp, ja que el dia 31 de desembre registra un consum de 87% més de l'habitual i l'1 de gener, un 69%.
En aquesta línia, Vodafone ha informat que el tràfic de dades s'ha incrementat en un 44% en l'últim dia de 2015 i el primer dia de 2016, comparat amb les mateixes dates de l'any passat.
Així mateix, la xarxa d'Orange ha aconseguit en l'última nit de l'any 2015 un bec de tràfic de dades de més d'uns 75 Gbps, la qual cosa suposa prop d'un 90% més que el bec de l'any passat en aquesta nit i un 9% més en comparació d'una nit normal.
Per la seva banda, la companyia Yoigo assenyala que l'ús de dades dels seus clients els dies 31 de desembre i l'1 de gener es dispara -de mitjana- més d'un 150% respecte a l'any anterior. En concret, l'ocupació de les dades per acomiadar l'any ha pujat un 175%, mentre que per rebre el 2016 augmenta un 137%. "Cal incidir que segueix augmentant de manera exponencial l'ús de contingut multimèdia, imatges, vídeos i ara els tan famosos GIFS per felicitar aquestes festes de forma més original i cridanera, i això malgrat la caiguda de WhatsApp durant una hora i mitja durant la Nit de Cap d'Any", explica l'operadora.