• Innovació
  • Aquest any sí: el MWC presenta una nova tecnologia

Aquest any sí: el MWC presenta una nova tecnologia

L'Open Gateway és una de les tecnologies en què enguany la fira posa èmfasi, en una edició que preveu reunir 95.000 assistents de 200 països

Mats Granryd, director general de GSMA | ACN
Mats Granryd, director general de GSMA | ACN
David Lombrana VIA Empresa
Periodista
Barcelona
25 de Gener de 2024
Act. 30 de Gener de 2024

Futur first. Amb aquest lema, dins d’un mes i un dia, tornarà a la Fira de Barcelona el Mobile World Congress (MWC), un dels esdeveniments tecnològics més potents a escala mundial que preveu reunir a Barcelona entorn de 95.000 persones de més de 200 països, a qui proposarà experimentar el poder de la connexió “unificant tot l’univers de les tecnologies a Barcelona”.

 

18 anys després de la seva primera edició, els líders i pensadors més influents del món tornaran un any més a la capital catalana per centrar-se, en aquesta ocasió, en la urgència d’ajuntar indústries, tecnologies, comunitats i continents per “fer realitat el potencial del futur”. A més, posaran al dia als assistents de les darreres tendències digitals mitjançant els sis eixos sobre els quals girarà aquesta nova edició: 5G and Beyond, Connecting Everything, Humanising AI, Manufacturing DX, Game Changers, Our Digital DNA. Aquests formaran part de la plataforma destinada als més de 1.100 ponents, que es distribuiran en els 17 escenaris previstos a les nou sales repartides entre el MWC i el 4YFN, que enguany celebra el seu 10è aniversari.

El MWC24 preveu reunir entorn de 96.000 persones de més de 200 països

L'aniversari del 4YFN és un dels motius pels quals l’organització de l’esdeveniment apunta que es tracta d’”un any especial”. L’esdeveniment global de tecnologia en el món startup es consolida amb l’objectiu de continuar donant veu als emprenedors i líders empresarials del futur, després d’haver acollit en els darrers 10 anys a més de 9.200 fundadors i més de 5.200 inversors. L'any passat va acollir prop de 1.000 inversors que representaven 41.000 milions d'euros de fons, 800 expositors, 375 ponents i més de 250 presentacions de startups.

 

“Barcelona, caracteritzada per la cultura, art i la seva hospitalitat, és la ciutat que ens ajuda a fer això possible”, ha apuntat la directora de màrqueting de GSMA, LaraDewar, juntament amb MatsGranryd, director general de GSMA, en la roda de premsa organitzada a l’antiga Fàbrica Damm a la qual no ha acudit JohnHoffman, conseller delegat de GSMA i impulsor del Mobile World Congress, per “motius personals”, segons ha indicat Granryd. 

La directora de marketing de GSMA, Lara Dewar | ACN
La directora de màrqueting de GSMA, Lara Dewar | ACN

L'Open Gateway, un cotxe volador i més novetats tecnològiques

Tots dos representants han presentat la nova tecnologia on posarà l'èmfasi aquesta nova edició del MWC: l’Open Gateway, una tecnologia dissenyada per proporcionar accés universal a les xarxes d'operadors per als desenvolupadors. "En comptes de posar l'èmfasi en la itinerància entre països, aquesta tecnologia posa l'èmfasi en la itinerància entre aplicacions", ha avançat Granryd, qui, a més, ja ha anunciat que durant els quatre dies del saló tecnològic ensenyaran bé als assistents com funciona, organitzant, fins i tot, alguna hackató. 

L'Open Gateway ha estat llançat amb el suport de 21 operadors de xarxes mòbils, i representa un canvi de paradigma en la forma en què la indústria de les telecomunicacions dissenya i ofereix serveis. Aquesta tecnologia ajudarà els desenvolupadors i proveïdors de núvol a millorar i desplegar serveis més ràpidament a través de les xarxes d'operadors mitjançant punts únics d'accés a la plataforma de connectivitat més gran del món.

Entre les principals novetats tecnològiques del saló hi haurà un prototip de cotxe volador amb una autonomia de 170 quilòmetres de la companyia Alef Aeronàutics i un vaixell d'hidrogen de suport de 10 metres que farà servir l'equip de Nova Zelanda de la Copa Amèrica de vela. Aquest es complementarà amb un simulador de realitat virtual de la competició, que és molt tecnificada, a l'estand de la Generalitat.

"Energia, cultura, gust i innovació"

Més enllà del 4YFN, destaquen altres espais, com ara el TalentArena, que s'estrena enguany, un entorn digital que connectarà talent tecnològic i responsables del sector a través d'esdeveniments com ara hackatons o tallers destinats a testejar les darreres tecnologies. Per la seva banda, el BeatBarcelona tornarà a lluir l'estreta relació de Barcelona amb el saló tecnològic. L'espai, que s'ubicarà al Hall 8 de la Fira de Barcelona, estarà destinat al networking i a l'entreteniment i capturarà l'esperit de la ciutat comtal a través de "la seva energia, cultura, gust i innovació", i que s'afegeix al llistat de zones disruptives que caracteritzen l'esdeveniment.

Pel que fa als expositors, el de Huawei, que és el que més pes tindrà al recinte de la Fira de Barcelona, comptarà amb noves empreses provinents de la Xina, com ara China Telecom o l'especialitzada en fibra òptica YOFC. També hi haurà les xineses Honor i ZTE, la coreana Samsung, la saudita STC i les sueques Ericsson i Nokia. A banda de les operadores, hi haurà lloc per a empreses tecnològiques com Google, Amazon, Qualcomm, Meta, IBM, Microsoft i HP. En conjunt, hi haurà 2.400 expositors, amb molta presència de companyies que no estan relacionades amb els mòbils, com Airbus, Deloitte o Accenture. De fet, Granryd ha detallat que més d'un 50% de les empreses que participen en l'esdeveniment no pertanyen al sectors de les tecnologies mòbils.

La lluita contra dues bretxes

La fira continua apostant per fer front a dues grans bretxes que impacten el sector: la bretxa de gènere i la bretxa d’ús. En aquest sentit, quant a la primera, la directora de màrqueting de GSMA ha detallat que un 40% dels ponents seran dones, entre les quals destaquen l'executiva CarmeArtigas o l'empresària FrehiwotTamiru. Pel que fa a la segona, Granryd ha destacat que són més de 3 bilions de persones les que no estan connectades a Internet: “Es tracta d’un 38% de la població mundial que no pot accedir a l’educació en línia o desenvolupar negocis, i es tracta d’una situació que des del Mobile World Congress volem revertir”.