Neix la xarxa social dels emprenedors

El popular blog Eureka-Startups s'ha convertit en una plataforma de promoció de noves empreses

L'emprenedoria, una alternativa laboral
L'emprenedoria, una alternativa laboral
Redacció
17 de Desembre de 2013 - 12:17
Els emprenedors ja tenen la seva xarxa social. Un espai on presentar, debatre, aconsellar i promocionar les empreses de nova creació vertebrat a partir de la popular pàgina Eureka-startups, de Francesc Hinojosa.

Eureka-startups va néixer al juny de 2011 de la mà del propi Francesc Hinojosa com un hobby: un blog on parlar d'emprenedoria i start-up, les empreses tecnològiques creades per emprenedors. El que no s'imaginava el seu fundador – que a més de donar consells també promocionava els projectes creats pels emprenedors– és que al cap d'un any ja seria un dels blogs de referència del sector a l'Estat espanyol.

Convertir el 'hobby' en un negoci
Hinojosa va veure que podia monetitzar el projecte com a plataforma de promoció empresarial, sobretot per a les empreses de nova creació. Va utilitzar el crowdfunding per validar el model de negoci i trobar un soci tecnològic, Enric Caumons, que s'ha encarregat del desenvolupament tecnològic de la nova plataforma, una xarxa social que uneix a les start-up i empreses amb els usuaris i clients a través dels continguts que aquestes publiquen per subscripció.

"Els emprenedors, sobretot en les seves etapes inicials, disposen de molt pocs recursos econòmics per promocionar les seves empreses. Els continguts, cada vegada són més importants a l'hora d'atreure nous clients i usuaris, però té un inconvenient, el retorn és a mitjà termini. Eureka-Startups amplifica els continguts oferint un canal de subscripció mensual per a cada empresa des del qual poden publicar les seves notícies, articles, entrevistes, ofertes d'ocupació i promocions", explica el fundador de la plataforma, Francesc Hinojosa.

Més de 5.000 euros de 40 empreses
Amb aquest model de subscripció que es va validar durant la campanya de crowdfunding mitjançant recompenses dirigida a les start-up, la plataforma online va aconseguir recaptar més de 5.000 euros entre 40 empreses que actualment es troben ja promocionant els seus continguts més rellevants en els seus perfils en Eureka-Startups. Els principals mecenes van ser Bihoop, Inversore i Echome.

"Volia democratitzar la difusió dels continguts i accelerar la visibilitat d'aquests projectes que estan canviant el món dins d'una comunitat que dia a dia va creixent. La campanya de crowdfunding em va donar l'embranzida necessària per crear la nova plataforma i complir l'objectiu de connectar les empreses amb els usuaris i clients", afegeix Hinojosa.

La nova plataforma neix amb més de 90.000 visites mensuals, més de 3.000 continguts publicats, més 1.000 empreses de l'ecosistema emprenedor registrades i una gran repercussió en xarxes socials, especialment a Twitter, on compta amb més de 46.000 seguidors, tot plegat heretat de l'antic blog Eureka-startups.com.