Què pagues al comprar un joc?

L'establiment del valor d'un video game d'estrena contempla el percentatge de cada agent que intervé, des del creador fins a la botiga que en ven el producte al públic

Els jocs són cars. Aquesta afirmació ja era recurrent al món dels videojocs, des dels anys 90, època en què costaven entre 10.000 i 16.000 pessetes, i actualment, que pagues entre 70 i 80 euros per una estrena.

Però realment, què paguem quan passem per caixa? Perquè t'arribi un joc a les mans, hi intervenen diversos actors: l'empresa editora del joc, la distribuïdora, l'empresa creadora de la consola/PC i el marge comercial de la botiga.

Si analitzem els costos, primer de tot hauríem d'extreure el 21% de l'IVA, i l'import restant es dividiria de la següent manera: un 10-15% per al creador de la màquina (també anomenat royalties), un 25-30% per a la creadora del videojoc, un 10-15% per al distribuïdor i per últim, el 25-35% com a marge de la botiga. Tots aquests percentatges, no obstant això, depenen de les negociacions de cada una de les parts.



Cal puntualitzar que les grans empreses creadores fan al mateix temps de creadors i distribuïdors, i, per tant, se n'endurien del 35 al 45%.

D'altra banda, cal destacar que en el cas de la compra de videojocs digitals, ens estalviaríem el distribuïdor i el botiguer, motiu pel qual PSP GO va patir un boicot de les botigues. Com que no és una màquina totalment en línia, les grans superfícies es negaven a vendre-la, ja que gran part del benefici l'obtenien amb els jocs i no pas amb el maquinari.
Avui et destaquem
El més llegit