Sony s'obre a l'Internet de les coses

La companyia tecnològica llança una nova sèrie de telèfons mòbils intel·ligents

Els nous smartphones de Sony, els Xperia X
Els nous smartphones de Sony, els Xperia X
Agències
22 de Febrer de 2016
Act. 22 de Febrer de 2016
Sony ha anunciat al Mobile World Congress la seva intenció d'obrir-se pas en el negoci de l'Internet de les coses i ha presentat una nova sèrie de telèfons intel·ligents, Xperia X, amb la qual deixa enrere la seva línia de dispositius Xperia Z.

La tecnològica nipona llançarà nous terminals mòbils, però obre el focus del seu negoci de mobilitat, que no acaba d'enlairar-se en un mercat d'innovació i competència asfixiants, i provarà sort en l'emergent concepte de vida connectada.

"Seguim centrats a llançar nous productes Xperia. (...) Estem buscant noves possibilitats, noves vies de comunicació. Productes i serveis més intel·ligents", ha indicat el conseller delegat de Sony, Kazuo Hirai, al MWC.

Personalització, accés més intel·ligent i natural a la informació i serveis que vagin "més enllà del que un telèfon intel·ligent és capaç de fer" és el que busca Sony amb la seva incursió en la vida connectada, segons el responsable del negoci mòbil, Hiroki Totoki.

Aposta per l'IoT i nous Xperia
La seva proposta de l'internet de les coses per a l'MWC es vertebra en quatre dispositius: un auricular sense fil (Smart Ear), una càmera ultracompacta amb lent esfèrica (Xperia Eye), un projector (Xperia Project) i un assistent personal (Xperia Agent).

"És la gran aposta de futur de Sony, vol assumir el lideratge en l'internet de les coses", han explicat fonts de la tecnològica japonesa.

Sony també ha portat al MWC la seva nova línia de mòbils intel·ligents, Xperia X, amb la qual deixa enrere els seus dispositius Z. En concret, ha presentat tres terminals de 5 polzades: Xperia X Performance, Xperia X i Xperia XA.

Sony ho torna a intentar amb els mòbils -una divisió de negoci amb la qual va ingressar un 14,7% menys en l'últim trimestre-, tot i que el seu missatge en aquest MWC és el de reconfiguració de la seva estratègia.