
08
de Maig
de
2015 - 05:30
En la cursa per liderar el mercat dels rellotges intel·ligents sembla que, ara per ara, hi ha un guanyador innegable. En el poc temps que fa que l'Apple Watch és a la venda ja ha venut més unitats que tota la seva competència junta el 2014.
Tot i això, lluny de donar-se per vençuts, els fabricants tradicionals de rellotges intenten no perdre el tren amb diverses solucions.
Alguns, com el suís IWC, han optat per mantenir els seus rellotges clàssics, sobris i elegants i crear unes corretges intel·ligents que, mitjançant un botó incrustat en la pell, es comunicaran amb el telèfon mòbil per proporcionar-li informació de fitness i controlar alguns dispositius connectats.
Una bateria revolucionària
L'aproximació de Swatch és ben diferent. Tot i ser una companyia que ningú considera decisiva en el mercat de la rellotgeria, sovint associada als espais dutty free dels aeroports i als regals d'aniversari de festes d'adolescents, el fabricant de rellotges low cost podria estar a punt de presentar la solució al principal problema dels smartwatches.
Més enllà de totes les discussions sobre si la plataforma Android Wear és millor o pitjor que Apple Watch, el gran handicap de totes dues és la durada de la bateria que, amb sort, arriba a durar un dia. De moment, el rècord el té el dispositiu Pebble, que gràcies a la seva pantalla de tinta electrònica aguanta fins a tres dies entre càrregues.
Ara, segons informa el diari suís Handelszeitung, Swatch ha estat treballant en un prototip de súper-bateria per a rellotges i cotxes amb més del doble d'energia que qualsevol altre producte que hi ha al mercat actual. Amb aquestes bateries, l'ambició del fabricant és arribar a produir rellotges intel·ligents que puguin aguantar fins a sis mesos sense carregar-se.
D'entrada, l'invent pot semblar massa ambiciós per una companyia com Swatch, però no ho és tant si pensem que el pare de l'actual CEO -Nicolas Hayek- va ser un dels pioners del cotxe elèctric i que una de les filials de Swatch, anomenada Renata, és una de les principals fabricants de petites bateries per a rellotges tradicionals.
De moment, caldrà estar atents sobre l'evolució d'un sector que, tot i encara ser molt nou, no para de presentar innovacions una velocitat vertiginosa.
Tot i això, lluny de donar-se per vençuts, els fabricants tradicionals de rellotges intenten no perdre el tren amb diverses solucions.
Alguns, com el suís IWC, han optat per mantenir els seus rellotges clàssics, sobris i elegants i crear unes corretges intel·ligents que, mitjançant un botó incrustat en la pell, es comunicaran amb el telèfon mòbil per proporcionar-li informació de fitness i controlar alguns dispositius connectats.
Una bateria revolucionària
L'aproximació de Swatch és ben diferent. Tot i ser una companyia que ningú considera decisiva en el mercat de la rellotgeria, sovint associada als espais dutty free dels aeroports i als regals d'aniversari de festes d'adolescents, el fabricant de rellotges low cost podria estar a punt de presentar la solució al principal problema dels smartwatches.
Més enllà de totes les discussions sobre si la plataforma Android Wear és millor o pitjor que Apple Watch, el gran handicap de totes dues és la durada de la bateria que, amb sort, arriba a durar un dia. De moment, el rècord el té el dispositiu Pebble, que gràcies a la seva pantalla de tinta electrònica aguanta fins a tres dies entre càrregues.
Ara, segons informa el diari suís Handelszeitung, Swatch ha estat treballant en un prototip de súper-bateria per a rellotges i cotxes amb més del doble d'energia que qualsevol altre producte que hi ha al mercat actual. Amb aquestes bateries, l'ambició del fabricant és arribar a produir rellotges intel·ligents que puguin aguantar fins a sis mesos sense carregar-se.
D'entrada, l'invent pot semblar massa ambiciós per una companyia com Swatch, però no ho és tant si pensem que el pare de l'actual CEO -Nicolas Hayek- va ser un dels pioners del cotxe elèctric i que una de les filials de Swatch, anomenada Renata, és una de les principals fabricants de petites bateries per a rellotges tradicionals.
De moment, caldrà estar atents sobre l'evolució d'un sector que, tot i encara ser molt nou, no para de presentar innovacions una velocitat vertiginosa.