
08
de Maig
de
2015
En la cursa per liderar el mercat dels rellotges intel·ligents sembla que, ara per ara, hi ha un guanyador innegable. En el poc temps que fa que l'Apple Watch és a la venda ja ha venut més unitats que tota la seva competència junta el 2014.
Tot i això, lluny de donar-se per vençuts, els fabricants tradicionals de rellotges intenten no perdre el tren amb diverses solucions.
Alguns, com el suís IWC, han optat per mantenir els seus rellotges clàssics, sobris i elegants i crear unes corretges intel·ligents que, mitjançant un botó incrustat en la pell, es comunicaran amb el telèfon mòbil per proporcionar-li informació de fitness i controlar alguns dispositius connectats.
Una bateria revolucionària
L'aproximació de Swatch és ben diferent. Tot i ser una companyia que ningú considera decisiva en el mercat de la rellotgeria, sovint associada als espais dutty free dels aeroports i als regals d'aniversari de festes d'adolescents, el fabricant de rellotges low cost podria estar a punt de presentar la solució al principal problema dels smartwatches.
Més enllà de totes les discussions sobre si la plataforma Android Wear és millor o pitjor que Apple Watch, el gran handicap de totes dues és la durada de la bateria que, amb sort, arriba a durar un dia. De moment, el rècord el té el dispositiu Pebble, que gràcies a la seva pantalla de tinta electrònica aguanta fins a tres dies entre càrregues.
Ara, segons informa el diari suís Handelszeitung, Swatch ha estat treballant en un prototip de súper-bateria per a rellotges i cotxes amb més del doble d'energia que qualsevol altre producte que hi ha al mercat actual. Amb aquestes bateries, l'ambició del fabricant és arribar a produir rellotges intel·ligents que puguin aguantar fins a sis mesos sense carregar-se.
D'entrada, l'invent pot semblar massa ambiciós per una companyia com Swatch, però no ho és tant si pensem que el pare de l'actual CEO -Nicolas Hayek- va ser un dels pioners del cotxe elèctric i que una de les filials de Swatch, anomenada Renata, és una de les principals fabricants de petites bateries per a rellotges tradicionals.
De moment, caldrà estar atents sobre l'evolució d'un sector que, tot i encara ser molt nou, no para de presentar innovacions una velocitat vertiginosa.
Tot i això, lluny de donar-se per vençuts, els fabricants tradicionals de rellotges intenten no perdre el tren amb diverses solucions.
Alguns, com el suís IWC, han optat per mantenir els seus rellotges clàssics, sobris i elegants i crear unes corretges intel·ligents que, mitjançant un botó incrustat en la pell, es comunicaran amb el telèfon mòbil per proporcionar-li informació de fitness i controlar alguns dispositius connectats.
Una bateria revolucionària
L'aproximació de Swatch és ben diferent. Tot i ser una companyia que ningú considera decisiva en el mercat de la rellotgeria, sovint associada als espais dutty free dels aeroports i als regals d'aniversari de festes d'adolescents, el fabricant de rellotges low cost podria estar a punt de presentar la solució al principal problema dels smartwatches.
Més enllà de totes les discussions sobre si la plataforma Android Wear és millor o pitjor que Apple Watch, el gran handicap de totes dues és la durada de la bateria que, amb sort, arriba a durar un dia. De moment, el rècord el té el dispositiu Pebble, que gràcies a la seva pantalla de tinta electrònica aguanta fins a tres dies entre càrregues.
Ara, segons informa el diari suís Handelszeitung, Swatch ha estat treballant en un prototip de súper-bateria per a rellotges i cotxes amb més del doble d'energia que qualsevol altre producte que hi ha al mercat actual. Amb aquestes bateries, l'ambició del fabricant és arribar a produir rellotges intel·ligents que puguin aguantar fins a sis mesos sense carregar-se.
D'entrada, l'invent pot semblar massa ambiciós per una companyia com Swatch, però no ho és tant si pensem que el pare de l'actual CEO -Nicolas Hayek- va ser un dels pioners del cotxe elèctric i que una de les filials de Swatch, anomenada Renata, és una de les principals fabricants de petites bateries per a rellotges tradicionals.
De moment, caldrà estar atents sobre l'evolució d'un sector que, tot i encara ser molt nou, no para de presentar innovacions una velocitat vertiginosa.