Toyota es bolca amb l''smartcar'

La companyia japonesa invertirà 50 milions de dòlars de dotació inicial per competir en el mercat del cotxe intel•ligent

Toyota ja va ser pionera amb el cotxe híbrid
Toyota ja va ser pionera amb el cotxe híbrid
quico domingo
Soci i director de Mortensen
08 de Setembre de 2015
El degoteig de companyies que aposten per la introducció d'intel·ligència artificial en els vehicles és lent però incessant. Toyota ha estat la darrera a sumar-s'hi i, conscient del risc de poder ser considerada com "una més", ho ha fet amb un anunci d'allò més ambiciós.

Per començar, la companyia japonesa ha anunciat el fitxatge de Gill Prat, un ex-directiu de DARPA, l'agència dels Estats Units encarregada dels projectes tecnològics de defensa; i en la qual estava al càrrec dels projectes de robòtica.

Cal recordar que a la dècada dels 60, quan la DARPA es deia simplement ARPA, l'agència va desenvolupar les bases del que anys més tard acabaria convertint-se en Internet.

Per deixar clar que no es tracta simplement d'un moviment de màrqueting, la divisió de la qual s'encarregarà Prat tindrà una dotació inicial de 50 milions de dòlars i comptarà amb la col·laboració de centres educatius d'alt nivell tan prestigiosos com la universitat de Standford o el MIT.

Segons declaracions de la responsable del laboratori d'intel·ligència artificial del MIT, Daniela Rus, alguns dels avenços que podrien sorgir de l'aliança del centre amb Toyota podrien ser vehicles capaços de detectar l'estat anímic del conductor i posar-li música adient o, fins i tot, agafar el control del vehicle si la persona que està al volant no està capacitada.

Pel que sembla, els directius de la companyia automobilística estaven altament preocupats de perdre el tren dels cotxes intel·ligents, en el qual companyies com Tesla, Google o Ford ja fa anys que hi treballen.

Cal destacar que en el seu moment Toyota ja va ser pionera en la popularització dels cotxes híbrids que avui en dia estem tan acostumats a veure.