Trustly, vendes online sense límit

L'alternativa que triomfa als països nòrdics ofereix un nou mitjà de pagament online amb transferències bancàries directes, destinat a donar més seguretat al comprador i conversió a l'e-commerce

El pagament és un punt crític del comerç electrònic
El pagament és un punt crític del comerç electrònic
05 de Juny de 2014
Act. 30 de Juliol de 2014

Comprar per Internet és cada cop més habitual. La febre de l'e-commerce ha vingut per quedar-se, i augmentar la taxa de conversió és el principal maldecap de tots els que regenten un comerç electrònic. Per fer-ho, una variable clau és la seguretat en el pagament.

Segons un estudi sobre comerç electrònic de l'Observatori Nacional de les Telecomunicacions (ONTSI), un 72% dels compradors per Internet espanyols valorarien una major seguretat en el pagament com un dels principals impulsors per a futures compres. I, a més a més, segons el Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS), el 54% dels compradors se senten insegurs a l'hora de compartir les dades de la seva targeta per comprar online.

Trustly, la transferència directa
Octavio Soler, director general de Trustly Espanya, assegura que "hi ha 600.000 intents de pagament frustrats diaris a Espanya". La limitació del crèdit de la targeta en alguns casos, o els sistemes antifrau en d'altres, perjudiquen els comerços electrònics que veuen com perden operacions. "Fins ara a Espanya es paga sobretot amb targeta, o amb sistemes que no estan ben adaptats a l'online com la transferència tradicional o contra reemborsament", diu Soler.

L'alternativa que ofereix Trustly és la transferència bancària directa. Un sistema amb força popularitat a països com Suècia, Holanda, Noruega, Dinamarca o Alemanya; que permet realitzar pagaments de forma instantània replicant els passos de la bancaonline. "Aportem una nova forma de pagament; ràpida, senzilla i segura sense sortir del procés de compra", defineix.

En el moment de fer la compra, l'usuari només ha de seleccionar Trustly com a mètode de pagament, sense compartir informació sobre les seves targetes. Mitjançant les contrasenyes habituals del seu banc, escull el compte des d'on vol fer la transferència i l'autoritza amb el codi d'un sol ús que utilitzi la seva entitat.

Segons el responsable de Trustly, amb aquest sistema l'usuari té "màxima seguretat en un pagament que pot fer en 40 segons sense necessitat de registres". A més, "pot pagar imports elevats sense el límit del crèdit de la targeta, perquè pot fer ús dels diners disponibles al seu compte corrent".

Avantatge pel comerç
Pel comerç electrònic, Soler explica que suposa un "augment de les vendes i de la taxa de conversió entre un 10 i un 20%". S'explica perquè convenç els usuaris més reticents a pagar amb targeta per Internet; però també perquè recondueix intents frustrats de compra.

"Molts dels nostres clients quan el comprador pateix denegació de la targeta, per exemple pel límit de crèdit, els redirigeixen a Trustly i aconsegueixen finalitzar el procés de compra", assegura Soler. El responsable de Trustly a Espanya destaca que "no patim frau financer, és un mitjà de pagament molt segur i sense suplantacions d'identitat".

Trustly, a més, ofereix una única integració bancària amb una cobertura del 90% a Espanya, on treballa amb les principals entitats que hi operen. D'aquesta manera, "agrupa les transaccions de totes les entitats financeres en un sol document, simplificant-ne la comptabilitat".

Arribada fulgurant
Nascuda a Suècia el 2008, Trustly va arribar a Espanya fa dos anys. "Tenim més de 400 clients de comerç electrònic de diferents sectors, alguns d'ells empreses líders", detalla Octavio Soler. "Ens hem posicionat com la tercera forma de pagament online després de la targeta i PayPal, i tenim uns objectius de creixement molt ambiciosos perquè el mercat del comerç electrònic és molt gran", afegeix.