
08
d'Octubre
de
2014
Act.
08
d'Octubre
de
2014
Les persones que busquen noves oportunitatslaborals ho fan no només a les oficines d'ocupació, sinó també a Internet en general i a les xarxes socials en particular. Fins i tot quan la naturalesa d'aquestes xarxes no és de caràcter professional, com és el cas de Twitter, la segona xarxasocial més utilitzada a l'Estat espanyol per buscarfeina.
Segons un estudi realitzat per Adecco, Espanya és un dels països que estan al capdavant en la cerca d'ocupació a través de les xarxessocials, amb un 69% d'usuaris sobre el total de persones que busquen treball activament. La mitjana mundial es situa al voltant del 55% d'usuaris, 14 punts percentuals per sota de la mitjana espanyola.
LinkedIn és la més utilitzada pels espanyols per buscar feina amb un 64,1%, gairebé el doble que la mitjana mundial, situada en el 35,4%. A més, les persones que fan ús d'aquesta plataforma ho fan gairebé exclusivament amb finalitats professionals: només un 19% dels espanyols utilitza LinkedIn amb altres propòsits.
Twitter és la segona xarxa social més utilitzada pels usuaris per trobar feina (19,5%), seguida de Facebook (11,3%).
L'efectivitat de les xarxes
Per la seva part, el 73% dels recruiters afirmen que utilitzen les xarxes socials per les seves tasques de selecció de personal. Ara bé, no totes les persones que mouen el seu currículum a les xarxes obtenen resposta. En el cas espanyol, obtenen alguna resposta el 32,6% dels casos; una xifra força elevada si es compara amb la d'altres països, on només un 29% tenen algun input del recruiter.
Segons un estudi realitzat per Adecco, Espanya és un dels països que estan al capdavant en la cerca d'ocupació a través de les xarxessocials, amb un 69% d'usuaris sobre el total de persones que busquen treball activament. La mitjana mundial es situa al voltant del 55% d'usuaris, 14 punts percentuals per sota de la mitjana espanyola.
LinkedIn és la més utilitzada pels espanyols per buscar feina amb un 64,1%, gairebé el doble que la mitjana mundial, situada en el 35,4%. A més, les persones que fan ús d'aquesta plataforma ho fan gairebé exclusivament amb finalitats professionals: només un 19% dels espanyols utilitza LinkedIn amb altres propòsits.
Twitter és la segona xarxa social més utilitzada pels usuaris per trobar feina (19,5%), seguida de Facebook (11,3%).
L'efectivitat de les xarxes
Per la seva part, el 73% dels recruiters afirmen que utilitzen les xarxes socials per les seves tasques de selecció de personal. Ara bé, no totes les persones que mouen el seu currículum a les xarxes obtenen resposta. En el cas espanyol, obtenen alguna resposta el 32,6% dels casos; una xifra força elevada si es compara amb la d'altres països, on només un 29% tenen algun input del recruiter.