
El servei AMBER és un sistema d'alertes per a casos d'infants desapareguts que es consideren d'alt risc. El servei, que va ser posat en marxa pel govern dels Estats Units l'any 1996 i que des de llavors ja ha servit per rescatar 772 infants, fa servir emissores de ràdio, televisió, correus electrònics, senyals informatitzats de trànsit, panells d'anuncis comercials o fins i tot missatges SMS per difondre informació sobre nens perduts o segrestats.
Fins i tot fa uns anys, i amb l'objectiu de cobrir al màxim un territori tan extens com els Estats Units, AMBER va arribar a acords amb Google o Bing –el sistema de mapes de Microsoft– per tal de mostrar les seves alertes a aquells usuaris que cerquessin informació relacionada a algunes àrees geogràfiques concretes.
Ara Uber, la popular empresa de transport de passatgers, ha anunciat que unirà forces amb AMBER per tal que la seva immensa flota de conductors col·labori en la localització d'infants perduts.
La idea és que tan bon punt la policia emeti una alerta AMBER, Uber ho notificarà als conductors que es trobin operant a la zona per la qual s'ha emès l'avís. D'aquesta manera, si veuen alguna activitat sospitosa, podran reportar-ho a les autoritats.
Si ho pensem bé, aquest acord de col·laboració pot ser altament beneficiós per AMBER, doncs més enllà d'emetre avisos, Uber li proporciona una xarxa de persones totalment informatitzada i geolocalitzada en tot moment que pot actuar com a element de cerca activa.
El més interessant del cas és que aquest no és un d'aquells acords de col·laboració en el que es parla de les bondats que es duran a terme en un futur pròxim. De fet, els conductors d'Uber han començat a rebre les alertes AMBER aquest mateix dimarts.