
15
d'Octubre
de
2013
Act.
15
d'Octubre
de
2013
L'Institut Metropolità del Taxi i l'empresa Sit10 han signat aquest dimarts un conveni que permet oferir una nova aplicació per a taxistes que els informa en temps real d'on hi ha persones sol·licitant taxis dins de la seva ràdio de posició dins l'àrea metropolitana de Barcelona. Segons un dels socis fundadors de l'aplicació, Josep Holgado, els taxistes realitzen el 45% dels quilòmetres sense passatge, el que es tradueix en unes emissions de 67 tones de CO2 entre els 10.000 taxistes que circulen per Barcelona.
Menys viatges
Holgado calcula que la nova aplicació pot reduir un 10% els quilòmetres sense passatge i estalviar als taxistes més de 3.000 litres de gasoil al dia a l'informar en temps real d'on hi ha esdeveniments que concentren un excés de demanda de taxis i evitar que donin voltes sense passatge.
Entre els beneficis de l'aplicació, Holgado ha assenyalat que contribueix a que Barcelona sigui més sostenible, millora la rendibilitat dels taxistes i ajuda als passatgers a trobar taxi en moments crítics.
El director de Mobile, Sergi Jerez, ha ressaltat el valor afegit que l'aplicació hagi estat desenvolupada a la ciutat i la seva importància per millorar la posició de Barcelona com smartcity (ciutat intel·ligent).
L'aplicació Sit10, disponible per a Android, serà gratuïta per al taxista el primer mes i, si el convenç, podrà usar-la pagant una quota mensual d'uns 18 euros. El taxista que treballi amb aquesta aplicació rebrà uns 100 avisos diaris, l'estat del trànsit i l'opció de que el guiï fins als esdeveniments en els quals pot recollir passatge.
"Salt al segle XXI"
El gerent de l'Institut Metropolità del Taxi, Eduard Ràmia, ha agraït la iniciativa ja que "l'administració no podia treure-la endavant per raons de pressupost" i ha remarcat la necessitat que el sector del taxi "doni el salt al segle XXI".
Més del 60-70% dels taxistes té un smartphone, davant del 15% que comptava amb un fa dos anys, quan va començar a desenvolupar-se l'aplicació, pel què "la inversió del taxista és molt petita en relació amb el benefici que obté", ha explicat el soci fundador Jordi Domèmech. En pocs dies es posarà en marxa la iniciativa perquè siguin els propis organitzadors d'esdeveniments els que comuniquin en l'aplicació els horaris en els que faran falta taxis.
Menys viatges
Holgado calcula que la nova aplicació pot reduir un 10% els quilòmetres sense passatge i estalviar als taxistes més de 3.000 litres de gasoil al dia a l'informar en temps real d'on hi ha esdeveniments que concentren un excés de demanda de taxis i evitar que donin voltes sense passatge.
Entre els beneficis de l'aplicació, Holgado ha assenyalat que contribueix a que Barcelona sigui més sostenible, millora la rendibilitat dels taxistes i ajuda als passatgers a trobar taxi en moments crítics.
El director de Mobile, Sergi Jerez, ha ressaltat el valor afegit que l'aplicació hagi estat desenvolupada a la ciutat i la seva importància per millorar la posició de Barcelona com smartcity (ciutat intel·ligent).
L'aplicació Sit10, disponible per a Android, serà gratuïta per al taxista el primer mes i, si el convenç, podrà usar-la pagant una quota mensual d'uns 18 euros. El taxista que treballi amb aquesta aplicació rebrà uns 100 avisos diaris, l'estat del trànsit i l'opció de que el guiï fins als esdeveniments en els quals pot recollir passatge.
"Salt al segle XXI"
El gerent de l'Institut Metropolità del Taxi, Eduard Ràmia, ha agraït la iniciativa ja que "l'administració no podia treure-la endavant per raons de pressupost" i ha remarcat la necessitat que el sector del taxi "doni el salt al segle XXI".
Més del 60-70% dels taxistes té un smartphone, davant del 15% que comptava amb un fa dos anys, quan va començar a desenvolupar-se l'aplicació, pel què "la inversió del taxista és molt petita en relació amb el benefici que obté", ha explicat el soci fundador Jordi Domèmech. En pocs dies es posarà en marxa la iniciativa perquè siguin els propis organitzadors d'esdeveniments els que comuniquin en l'aplicació els horaris en els que faran falta taxis.