• Innovació
  • Una polsera intel·ligent de pagament per minimitzar cues als festivals

Una polsera intel·ligent de pagament per minimitzar cues als festivals

El Cruïlla estrena aquest sistema de moneder virtual pagar a dins del recinte del Fòrum

Una polsera de pagament per agilitzar les cues als festivals
Una polsera de pagament per agilitzar les cues als festivals
ACN
11 de Juny de 2015
Act. 11 de Juny de 2015
El festival Cruïlla Barcelona estrena enguany la polsera intel·ligent full cashless, un moneder virtual per pagar qualsevol tipus de consumició dins del recinte del Fòrum. Els assistents l'hauran carregat amb diners prèviament pels sistema de pagament PayPal, però també podran fer-ho dins del recinte, a les taquilles, ja sigui amb efectiu o tarja. D'aquesta manera el festival pretén evitar les cues a les caixes i barres del recinte, i garantir que tothom pagui només pel que vol consumir, ja que el 'saldo' que no es gasti serà reemborsat al final del certamen. El Cruïlla Barcelona preveu augmentar moderadament el nombre de visitants en aquesta edició, amb entre 45.000 i 50.000 assistents.

El festival s'endinsa d'aquesta manera en un terreny que ja va explorar el Primavera Sound l'any 2011, no sense problemes tècnics, amb una tarja-moneder per pagar les consumicions. En aquest cas, es tracta d'una polsera que s'identificarà amb l'entrada de l'assistent i que també es podrà carregar (de fet, es recomana fer-ho) abans de l'inici del festival a través del sistema de pagament PayPal (o pagament ordinari amb tarja de crèdit).

La polsera, que es pot desactivar si es perd i que permetrà recuperar els diners que no s'hagin gastat, també es podrà carregar dins del recinte canviant diners en metàl·lic o amb tarja en una de les guixetes que disposarà el festival.

Aquest sistema és molt semblant al que, també enguany, estrena el festival Sónar per fer els pagaments sense efectiu i a través d'una polsera. La diferència, matisen els responsables del Cruïlla, és la utilització del sistema PayPal, que entre altres avantatges permet recarregar la polsera a través del mòbil des del recinte sense necessitat de tenir connexió a Internet.

El Cruïlla més "black music"
El director del festival, Jordi Herreruela, apunta que l'afluència de públic any rere any el públic va augmentant. L'any passat hi van assistir 42.000 persones, i enguany el director calcula que hi passaran "entre 45.000 i 50.000" assistents. Però Herreruela destaca que el Cruïlla "no vol ser el festival més gran" sinó "el més còmode i amb millors serveis".

Això es denota amb la durada dels concerts, els desplaçaments curts entre escenaris, el dimensionament de serveis, el bon so, enumera el director. "Volem que l'experiència sencera sigui fantàstica, i aquesta última millora (les polseres moneder) pretén que la gent no hagi de fer cues", afegeix.