Verbio multiplicarà per sis les vendes

La companyia tecnològica catalana preveu un important creixement a Amèrica del Sud fins el 2017

La tecnologia de reconeixement per veu, el negoci de Verbio
La tecnologia de reconeixement per veu, el negoci de Verbio
EFE
21 d'Octubre de 2013
Act. 21 d'Octubre de 2013
L'empresa de tecnologies de la parla Verbio preveu sextuplicar les seves vendes de cara a l'any 2017 fins arribar als 12 milions d'euros gràcies al creixement de la companyia a Amèrica del Sud, on compta amb dues delegacions i obrirà tres més el 2015. Aquesta empresa catalana va néixer el 1999 i està especialitzada en la recerca i desenvolupament de tecnologia especialitzada en la síntesi i el reconeixement de la veu.

El conseller delegat de Verbio, Antonio Terradas, ha assenyalat que durant l'any 2014 invertiran gairebé 2 milions per consolidar el negoci a Brasil, on compten amb oficina pròpia des de 2012, així com per créixer a Mèxic, on s'han instal·lat aquest any.

Assalt a tot Sud-amèrica
L'Argentina, Colòmbia i Xile –on Verbio opera de forma puntual– obriran les seves pròpies oficines comercials el 2015, el que suposarà una altra inversió al voltant d'un milió d'euros.

Inversió en internacionalització
Amb aquestes inversions, la catalana confia a augmentar la seva quota de mercat a Llatinoamèrica, on ara compta amb un 30% del mercat de les tecnologies de la parla, així com augmentar el pes de la divisió internacional en el seu compte de resultats.

En aquests moments, les vendes procedents de l'exterior representen el 30% dels ingressos de Verbio, mentre que el gruix de la seva facturació encara procedeix de l'Estat espanyol.

Terradas ha assenyalat que la rellevància del segment exterior augmentarà fins a canviar el signe de la balança, que s'equilibrarà el 2015, quan els ingressos arribaran a parts iguals de clients espanyols i internacionals.

Horitzó: 80% llatinoamericà
En aquest sentit, el conseller delegat de Verbio ha augurat que el 2017 la companyia donarà servei a tota la zona geogràfica d'Amèrica del Sud, territori que representarà 8 de cada 10 euros que ingressi la companyia.

"Aquest creixement significa repetir el que ja hem fet perquè quan la vam comprar, el 2007, Verbio facturava 300.000 euros", ha destacat Terradas.

La potència de l'I D
La cartera de productes de Verbio es divideix en quatre potes: reconeixement de la parla, síntesis de veu, processat de senyal acústic i biometria de veu. Terradas ha assegurat que la companyia reinverteix el 70% dels seus beneficis en I D per millorar les solucions que ofereix als seus clients, amb la finalitat d'"humanitzar i simplificar" la tecnologia. "Alguns objectius són, per exemple, que es pugui treballar en ambients sorollosos i que cada vegada les màquines s'expressin d'una forma més normal", ha il·lustrat.

L'empresari ha ressaltat els avenços en el camp de la biomètrica, que permet identificar-se amb la pròpia veu, sense necessitat d'aportar qualsevol altre tipus de dades. Sobre això, ha destacat que a partir de gener haurà entitats financeres que ja oferiran la possibilitat de realitzar transferències bancàries amb una telefonada.

L'altaveu tecnològic
Terradas ha asseverat que la veu de cada persona és "unívoca i irreemplaçable", pel que ha defensat que la identificació per veu és "tan fiable o més" que les empremtes dactilars. Així, ha apostat per la popularització d'aquest sistema en el cas de les votacions polítiques, per exemple, per afavorir la participació ciutadana.

Verbio –que treballa a Espanya, Portugal i Llatinoamèrica– realitzarà una prova pilot de vot per telèfon al maig de 2014, amb motiu de les pròximes eleccions europees, amb una mostra de diversos veïns del municipi de Callús (Bages).