Viure dins d'una pel·lícula de Disney

Walt Disney està desenvolupant la seva primera comunitat residencial, semblant a un model de macro-coliving i inspirada en el món de Disney

La primera comunitat de Disney, Cotino, es configurarà al voltant d'un oasi amb un llac d'aproximadament 12 hectàrees | Youtube La primera comunitat de Disney, Cotino, es configurarà al voltant d'un oasi amb un llac d'aproximadament 12 hectàrees | Youtube

Viure en els mons de yupi vol dir viure allunyat de la realitat, no tocar de peus a terra. Però viure com en una pel·lícula de Disney està més relacionat amb la màgia, en fer de la vida un conte de fades, en experimentar vivències especials que omplen el cor i que, gairebé, vénen acompanyades d'efectes especials, amb llums i purpurina. I per als fans de les pel·lícules de la productora fundada per Walt Disney l'any 1923 això ja és possible. The Walt Disney Company ja no és només una de les productores audiovisuals més importants del món, un grup de comunicació que gestiona 12 mitjans de comunicació o una multinacional d'entreteniment amb sis ressorts i 14 parcs temàtics. Ara també és promotora i es llança al món del real estate amb el concepte storyliving.

Storyliving by Disney són comunitats o veïnats residencials promoguts i gestionats per la companyia, que estan inspirats en el món de Walt Disney i tenen, de fet, impregnada la seva màgia. Responen a la necessitat de trobar "noves maneres explicar les històries de Disney o de connectar amb les persones",explica Josh Damaro, CEO de Parks, Experiences i Products de Disney, qui creu que aquest concepte els permet "fer arribar la màgia de Disney a llocs on mai ens ho hauríem imaginat".

La companyia té previst crear diverses comunitats storyliving a diferents ubicacions dels EUA i, de moment, ja està desenvolupant la primera. S'anomena Cotino i està ubicada a Califòrnia, a la vall de Coachella, a una zona del Rancho Mirage, on el fundador de la companyia va tenir una segona residència i on es va inspirar per diferents films.

Enmig del desert, Disney està aixecant un barri sencer, amb tota mena d'habitatges (plurifamiliars i unifamiliars), amb zona de compres, restaurants i entreteniment i amb un oasi amb un llac d'aproximadament 12 hectàrees que, no només aporta un paisatge idíl·lic -amb la serra de Santa Ana de fons-, sinó que, a més, serà un generador d'activitats recreatives. De fet, gent externa a la comunitat, podrà accedir a l'oasi amb la compra d'un tiquet d'un dia. La companyia ha informat que, a més, compta amb l'aprovació per a desenvolupar un hotel dins de Cotino.

Enmig del desert, Disney està aixecant un barri sencer amb habitatges, zona de compres, restaurants i entreteniment i un oasi amb un llac d'aproximadament 12 hectàrees

En aquesta nova línia de negoci, però, Disney no serà la constructora ni la venedora dels habitatges. "El desenvolupament, la construcció i la comercialització dels immobles" aniran a càrrec de tercers, anuncia la companyia.

Un macro-coliving

Aquest model creat per Disney és una mena de macro-coliving: on l'espai no és el més important, sinó la comunitat de persones que hi viuen. Per això, l'experiència és clau dins d'aquestes comunitats residencials. La idea és oferir un ampli ventall d'activitats lúdiques i esportives per fomentar la relació entre les persones que conviuen.

De fet, a la presentació de Cotino parlen especialment d'aquest punt: de les relacions i les amistats. Cotino és "un lloc on descobrir noves passions i nous inicis. Un entorn amb espais de trobada espectaculars que fomenten les amistats", anuncien.

En aquest sentit, és crucial l'afinitat. Per això, dins de Cotino, hi haurà petites comunitats dissenyades específicament per un perfil de persones com, per exemple, una dirigida a adults majors de 5 compan5 anys.

Escriure un nou capítol

Més enllà de la comunitat, de l'experiència i de l'espai, storyliving afegeix un altre concepte encara més intangible: la inspiració. Cotino, a més d'estar ubicat en un espai que va ser el bressol de grans inspiracions de Walt Disney, també vol ser una font d'inspiració per a les persones que viuen a la comunitat. Inspiració per descobrir noves passions, relacions i experiències; i inspiració per "escriure el millor episodi de la història de la teva vida", explica Michael Hundgen, productor executiu de l'imaginari de Walt Disney i una de les ments creatives que hi ha ideat el projecte.

Storyliving vol ser l'espai on la gent escrigui "el millor episodi de la història de la teva vida"

De la mateixa manera que "Walt Disney escapava al desert per somiar l'impossible" -compara Hundgen-, estan creant espais que promouen la inspiració. Com el clubhouse, dissenyat com un "estudi d'art modern, on cada espai celebra diferents expressions d'art i disseny". També acolliran exposicions d'art visual, tant pròpies de Disney com d'artistes residents. La música i la gastronomia formaran part també de l'agenda d'activitats, amb tallers, actuacions i diverses experiències que Hundgen vincula també amb la inspiració.

De la gran pantalla, a la realitat. Storyliving vol ser l'escenari on les persones puguin, realment, escriure el següent episodi de les seves vides i on facin realitat l'expressió de "viure com en una pel·lícula de Disney". El preu d'entrada per accedir-hi, però, encara és un misteri absolut. 

Més informació
Lego i Adidas vs. Disney i Puma: el vaivé de les 'flagships' a Barcelona
Disney+ incorpora el català a les seves opcions d'idioma
'Coworking' i 'coliving': mateixes propostes, però ritmes diferents
Avui et destaquem
El més llegit