
A ningú se li escapa que, amb la popularització d'Internet, els telèfons mòbils intel·ligents i les xarxes socials, la manera que tenim de consumir notícies ha canviat radicalment. El temps en què la principal font d'informació era el Telenotícies vespre ha deixat pas a un bombardeig constant de titulars que arriben de Twitter, Facebook i els diferents canals de notícies als que estem subscrits.
No és d'estranyar doncs, que quan apareix una start-up que ofereix una solució innovadora per classificar i presentar tota aquesta informació, sovint és comprada ràpidament per algun dels gegants d'Internet i integrada dins dels seus serveis. És el cas, per exemple, de Pulse, que va ser comprada per LinkedIn, o de Summly, que va ser adquirida per Yahoo. Wibbitz podria ser, perfectament, el proper candidat a ser passar a formar part d'un d'aquests gegants.
La idea és simple però brillant: convertir automàticament la informació escrita en píndoles de vídeo, i el resultat, sorprenent. Wibbitz ens presenta notícies d'esports, tecnologia, finances, política... dels principals proveïdors de contingut de la xarxa, com la BBC, el Huffington Post o la CNN.
A partir de les categories que seleccionem, l'aplicació generarà un índex de titulars que, només tocant, convertirà en vídeos d'entre 1 i 2 minuts de durada. Aquests vídeos, inclouen imatges, la locució del text i petites infografies animades: tot generat en temps real.
De moment, el sistema, que ha estat desenvolupat per una star-tup israeliana, està preparat per mitjans en llengua anglesa, tot i que aviat presentaran una versió de l'app per contingut en espanyol.
Segurament Wibbitz no canviarà els hàbits de lectura de notícies a gran escala, però és, sens dubte, una proposta innovadora i atrevida, que repensa des de la base, la manera que tenim de relacionar-nos amb la informació.