Un wifi sense contrasenyes és possible

Wipass desenvolupa un dispositiu i una app que faciliten connectar-se a les xarxes sense fils públiques sense necessitat d'introduir cap codi

Els dos estudiants que han creat Wipass. | Cedida Els dos estudiants que han creat Wipass. | Cedida

Arribar a un bar i demanar la contrasenya del wifi sembla una acció més senzilla del que realment és. A tothom ens ha passat d'entrar a una mena de conversa inacabable per entendre i apuntar bé les contrasenyes dels establiments. "La R era majúscula o minúscula?"o "com escric una dièresis a una N?" són algunes de les preguntes que ens toca fer a cada nou establiment. Sortir d'aquest malson tecnològic ja és al nostre abast gàcies a la iniciativa que han tingut Mariam AyadiNil Mandri, dos estudiants que han creat Wipass, l'startup que preten acabar amb les contrasenyes.

El projecte de Wipass neix com el Treball de Final de Grau de Mariam Ayadi. L'estudiant de Màrqueting i Comunitats Digitals feia temps que tenia en ment la idea de desenvolupar quelcom que facilités les connexions a les xarxes wifi i el projecte de final de carrera era l'excusa perfecte per ficar-s'hi de ple.

"Al principi volia portar el projecte jo sola" confesa la CEO. Ayadi tenia una idea molt clara del que volia i buscant algú que fes un disseny 3D va conèixer en Nil Mandri, estudiant del doble grau d'Enginyeria al Tecno Campus. Entre ells dos va haver immediatament "bon feeling" com recorda Ayadi, fins a tal punt que la jove li va proposar ser socis. 

El reconeixement de la seva feina comença el novembre quan es van presentar als premis Creàtic 2018, on van guanyar el primer premi

Ascens meteòric 

D'ençà que Ayadi i Mandri uneixen forces per tirar endavant el projecte de Wipass el juny de 2018 l'ascens de la stratup va ser molt ràpid. Ayadi va començar a treballar en el business plan i a l'agost es va embarcar en un viatge a l'Àsia a la cerca de proveïdors. A la seva tornada al setembre la CEO va reprendre el desenvolupament del pla de negoci mentre el seu soci s'encarregava del prototipatge del producte.

El reconeixement de la seva feina comença el novembre quan es van presentar als premis Creàtic 2018, on van guanyar el primer premi. Aquell mateix mes Wipass va ser guardonada amb el priemi a l'emprenedoria del certamen UPF Empren."Tot va anar molt ràpid i ara encara anem més ràpids" assegura Ayadi recordant l'inici de la stratup.

Més info: WiPass acaba amb les contrasenyes

Gràcies al premi Creàtic van poder finançar la meitat del seu projecte, l'altra meitat va sortir de la butxaca dels dos joves. El premi també incloïa l'estança de la stratup a la incubadora de TecnoCampus. Amb el mentoratge dels professionals de TecnoCampus el gener de 2019 Wipass es posa en marxar per treure al mercat el seu producte durant la segona meitat d'aquell any.

Una idea, dos productes

Wipass es fonamenta en dues branques: un dispositiu físic i una aplicació mòbil. L'app és gratuïta per a l'usuari i permet connectar-se directament al router d'aquells establiments que tinguin un punt d'accés de Wipass. A més, l'aplicació ofereix el servei de geolocalització d'aquests punts d'accés. Aquesta opció, similar a la de quan busquem oficines bancàries amb les aplicacions dels nostres bancs, funciona offline perquè l'usuari no hagi de gastar dades mòbils. "És per donar coherència a Wipass, perquè el que no pot ser és que jo estic buscant internet però necessito internet per trobar-lo" puntualitza Ayadi.

El dispositiu que dóna accés als usuaris amb l'app amb només apropar-hi el mòbil té dos models. L'Avenir, que té unes línies simples i sòbries, costa 39,99 euros i el Wipass Coco, una edició limitada que inclou fusta de roure i línies arrodonides en el seu disseny, costa 59,99 euros.

Dispositiu Wipass Coco

Dispositiu Wipass Coco


Els dos dispositius estan pensats per encaixar en qualsevol lloc, ja que el seu objectiu és arribar a qualsevol espai amb wifi. "Ens enfoquem al 4 bilions de routers que hi ha al món" comenta Ayadi. La CEO ha vist per experiència que limitar el seu mercat no li serveix de res. "Nosaltres al principi teniem en ment els restaurants, hotels, cafeteries, creuers... però després ens van sorgir altres empreses que no esperàvem, com una cadena de dentistes" recorda Ayadi.

"Volem que la gent en arribar a un lloc en comptes de demanar la contrasenya wifi pregunti per Wipass" 

Sense fils i sense fronteres

L'empresa ha tingut un recorregut exitós i accelerat des dels seus inicis i volen seguir així. En els pocs mesos que Wipass ha estat en el mercat l'empresa ha arribat a Mèxic, Veneçuela, el Regne Unit i Alemanya. L'empresa també ha estat una de les seleccionades per la delegació del Mobile World Capital, fet que els ha dut fins a Los Angeles per presentar la seva idea.

"Volem que la gent en arribar a un lloc en comptes de demanar la contrasenya wifi pregunti per Wipass" assegura Ayadi. A Wipass tenen clar que volen trobar sinergies amb empreses grans que els facin escalar ràpidament i fonamentar el seu producte com un referent en el mercat.

Avui et destaquem
El més llegit