YouTube guanya la partida a Google

Un vídeo té 50 vegades més possibilitats de posicionar-se en cercadors que un contingut en text

L'eficàcia dels vídeos és evident a les cerques de Google
L'eficàcia dels vídeos és evident a les cerques de Google
Tecnonews (AMIC)
30 d'Octubre de 2014 - 05:30
Darrerament ha sorgit la polèmica sobre què prefereixen els usuaris d'Internet, si el contingut en text o en vídeo. Hi ha prou dades per afirmar que els vídeos calen més en els espectadors que el contingut escrit i que en els llocs web amb vídeo els usuaris es queden més temps. El valor d'1 minut de vídeo és equivalent a 1,8 milions de paraules, assegura James McQuivery, analista de Forrester Research.

Segons aquesta estadística, hauríem d'escriure durant 150 dies per aconseguir el mateix impacte en l'usuari que amb un sol minut de vídeo. I és que un usuari mitjà es passa 16 minuts i 49 segons veient vídeos en línia cada mes.

Als internautes, el vídeo els resulta un format més còmode i atractiu. A més, el format audiovisual capta millor l'atenció dels espectadors que un contingut escrit en ser més dinàmic i aconsegueix que retinguin millor la informació.

En canvi, el text resulta ardu a l'hora de llegir i requereix que es presti molta més atenció. Per tot això, hi ha un 41% més de probabilitats que un internauta faci clic en un vídeo que en un text.

D'altra banda, en cercadors com Google els vídeos es posicionen millor que els continguts en text. El 62% dels resultats de Google porten a vídeos, un 80% dels quals són de YouTube. Això implica major visibilitat per al vídeo i un increment en el nombre de visites, ja que en aparèixer en les primeres posicions i degut també al seu format, els usuaris accediran primer a ells.

Hi ha multitud de tipus de vídeos corporatius perquè les empreses puguin ocupar aquests primers llocs dels cercadors. Els més usats són els següents:
  • Presentacions de l'empresa
  • Promocions de productes
  • Vídeos didàctics en el que s'ensenya als clients / consumidors a utilitzar un producte
  • Recopilació de testimonis de clients satisfets

Amb l'objectiu de posicionar-se i augmentar el nombre de visites, cada vegada són més les empreses que se sumen a aquesta tendència d'incorporar vídeos a les seves pàgines web.

A més, avui dia és cada vegada més barat realitzar un vídeo corporatiu de qualitat. "Les eines per fer aquests vídeos van canviant, abans eren més artesanals i feia molt més temps. No obstant això, ara comptem amb una tecnologia de primera que facilita el treball i abarateix el procés ", afirmen des d' OnlineMedia, empresa especialitzada en la producció de vídeos corporatius.

"Per descomptat, sempre recomanem que el vídeo estigui realitzat per professionals en la matèria, perquè l'efecte que causen en l'espectador sigui la millor possible i generin confiança en la companyia", afegeixen des d' OnlineMedia.

Segons Visible Measure, 10 segons és el que necessita un vídeo corporatiu per a captar l'atenció de l'espectador. El 20% dels usuaris sortiran del vídeo en menys de 10 segons i en 30 segons abandonaran 1 de cada 3. A més, els vídeos més curts tenen més projecció.

El 2011, segons un estudi Jun Group, els vídeos de 15 segons o menys es van compartir un 37% més que els que duraven entre 30 segons i un minut. La ràtio de compartir és molt menor per als vídeos superiors al minut.