• Internet embarca l'oci

Internet embarca l'oci

L'agència online BoatBureau obre negoci llogant vaixells 'low cost'. Una alternativa a propostes luxoses com l'Oasis of the Seas, el vaixell més gran del món, instal·lat ara a Barcelona

BoatBureau destaca per ser una agència present en diversos països d'arreu del món
BoatBureau destaca per ser una agència present en diversos països d'arreu del món
12 de Setembre de 2014 - 05:30

Probablement, el Port de Barcelona es convertirà aquest cap de setmana en un dels punts de major afluència de gent de la ciutat. Per una banda, per l'arribada dels més de 6.000 passatgers que viatgen a bord de l'Oasis of the Seas. Per l'altra, pels curiosos que s'acostaran a la zona a veure el vaixell més gran del món.

Es troba en mans de la companyia de creuers Royal Caribbean i espera establir el seu port base a la capital catalana durant aquest mes. Tanmateix, proximitat territorial no és equivalent a més facilitats d'accés. Dels qui hi vagin a tafanejar, pocs poden pagar els, com a mínim, 1.000 euros que costa passar cinc nits pel Mediterrani.

Per a aquesta gran majoria, els qui prefereixen parlar de viatges a preus més assequibles, BoatBureau és la solució. Es tracta d'una agència online de lloguer d'embarcacions d'oci que aglutina una flota de més de 12.500 embarcacions (velers, vaixells a motor, goletes i catamarans) a disposició d'usuaris de tot el món. 

Presents arreu del món
La start-up, que va engegar el negoci el 2012, tenia l'objectiu principal de donar resposta a la falta de precisió en les cerques a Internet de lloguers d'embarcacions. "Quan tu anaves un buscador, els resultats que obtenies eren una llista d'empreses locals que oferien vaixells. Després era l'usuari qui havia d'anar pàgina per pàgina per localitzar una embarcació que li interessés", explica el CEO de BoatBureau, Josep Mercadé. El portal, que desenvolupa tota la seva activitat a través d'Internet, facilita la tasca donant, segons Mercadé, "una relació de vaixells en un lloc concret, independentment de l'empresa que l'ofereix".
 

 

La seva proposta no té fronteres i compta amb acords comercials amb operadors de flota a escala internacional. Seychelles, Tailàndia, Carib, Capri, Croàcia, Maldives, Canadà, Austràlia, Egipte, Bahames, Itàlia, Formentera i Gran Bretanya són alguns dels ports on la firma permet als usuaris llogar una embarcació a la plataforma web.

De fet, el 85% de les vendes de la companyia es produeixen a l'estranger i es distribueixen principalment al mercat europeu, sobretot al sud, amb només un 15% provinents d'Espanya. També ha atret l'atenció de clients americans, d'on prové fins a un 13% de la demanda.

Lloguer amb i sense patró
La pregunta clau és: "I si vull navegar, però no tinc carnet?". Tot té solució, perquè BoatBureau es desmarca de les agències locals que ja existeixen i inclou també l'opció de llogar l'embarcació amb patró, i fins i tot mariner, hostessa i cuiner.

El servei el donen vora 60 empreses amb les quals col·laboren "entre les que hi ha una bona quantitat d'operadors de flota multinacionals i que gestionen vaixells arreu del món", indica Mercadé, qui remarca que totes són "companyies que es dediquen professionalment, no hi ha particulars".

Un altre dels valors afegits de la companyia, i que dista de les agències petites, es basa a oferir atenció al client en l'idioma del país des d'on es fa la demanda. Amb aquesta estratègia, pretenen personalitzar el servei personalitzat que fidelitza.

Explorar nous segments
La primera venda de BoatBureu data de l'abril del 2013. Dotze mesos més tard, la facturació del negoci s'ha tancat en un milió d'euros, 253 operacions i un valor mitjà de 4.000 euros cadascuna.

Les xifres són bones sabent que encara són novells en el mercat, però és una mostra de l'encert a l'hora d'identificar el target' Treballen majoritàriament amb embarcacions d'entre 10 i 20 metres de llarg, precisament on hi ha el gruix de la demanda. Tanmateix, el director general de la start-up detalla que tenen disponibles fins a 500 unitats de vaixells de mida superior i que esperem posar èmfasi en aquesta part del negoci en un futur.

Acaben d'obrir una ronda de finançament per valor de 500.000 euros mitjançant el qual haurien de poder assolir aquests nous objectius. A més a més, incidir en aquest nou segment significa, en paraules de Mercadé, "insistir en els mercats rus i asiàtic, on hi ha major consum de vaixells grans".

De cara a finals del 2014, també preveuen millorar la pàgina web i seguir desenvolupant la part tècnica. I en qüestió d'ingressos, el fundador remarca que confien a seguir creixent i arribar al milió i mig d'euros.