Fer de la necessitat, oportunitat. Aquesta retòrica tan habitual des dels inicis de la crisi i tan estretament vinculada amb l'emprenedoria pren forma en el cas de Yesweplay, una aplicació que relaciona els amants de l'esport per trobar gent amb qui compartir la pràctica de l'esport o organitzar partits o sortides esportives de diferent mena.
En Ferran Llisterri, CEO i fundador de l'start-up, va arribar tard a l'afició pel pàdel i tots els seus amics ja en sabien massa per jugar amb ell. Buscava gent amb qui començar a jugar de zero però no en trobava i va ser aleshores quan es va preguntar com podia ser que no existís cap eina per posar en contacte gent amb aficions i nivell semblants per practicar esport plegats. Va comentar la idea al seu entorn i la bona acollida el va animar a fer-la realitat.
Comunitat d'esportistes
Si un usuari de Yesweplay té ganes de fer esport a mitja tarda, i no té amb qui anar-hi, només ha de crear una activitat de manera ràpida i senzilla, i amb només tres passos: seleccionar el lloc, el dia i l'hora, i triar els amics a qui vols convidar, si el teu cercle d'amistats també té l'aplicació, o compartir públicament l'activitat amb persones desconegudes que tinguin aficions semblants.
El servei, al qual s'hi pot accedir des d'smartphone i des del web, és gratuït i ja ha arribat als 100.000 usuaris. L'usuari mitjà és majoritàriament masculí –un 70% són homes-, d'uns 30 a 45 anys, que viu en zona urbana i és amant de l'esport. La majoria dels seus usuaris es concentren a Catalunya i Madrid.
Esport d'empresa
A banda dels usuaris individuals, Yesweplay també ofereix un servei especial per a grups, destinat tant a agrupacions d'esportistes amateurs com a instal·lacions esportives. En aquests últims rau, precisament, el model de negoci de l'empresa, que passa per cobrar a les instal·lacions esportives que utilitzin l'aplicació per gestionar les activitats esportives dels seus membres.
Yesweplay acaba d'estrenar un nou producte destinat a grups d'empresa. La versió Corporate de Yesweplay permet als departaments de recursos humans de grans empreses oferir als seus treballadors una eina per organitzar pràctiques esportives entre els empleats, i de passada permet fomentar el teambuilding i el networking.
En aquest sentit, Yesweplay ja ha iniciat converses amb empreses com Puig o Nestlé, i amb altres com Daba, la distribuïdora de Nespresso, ja ha arribat a un acords. "Tothom es mostra molt interessat", explica Llisterri. Yesweplay ofereix el servei de manera gratuïta, però també hi ha l'opció de packs més personalitzats de pagament.
2014: objectiu Estats Units
Yesweplay compta en l'actualitat amb 10 treballadors i els seus plans passen per la internacionalització. De fet, un dels socis de l'start-up es traslladarà a Silicon Valley per exportar el negoci als Estats Units, a on tenen dipositades grans esperances de poder entrar amb èxit. "Ja estem funcionant-hi a un parell de clubs, i creiem que tindrà gran sortida", explica el fundador de Yesweplay.
Ferran Llisterri confia molt en l'èxit de les xarxes socials especialitzades i posa d'exemple el cas de LinkedIn en l'àmbit professional. "Totes les xarxes socials verticals especialitzades tenen cabuda avui dia", conclou.
L'app dels amants de l'esport
Una start-up catalana idea Yesweplay, una aplicació que posa en contacte esportistes i ajuda a organitzar activitats i que arriba ara al món de l'empresa
13
de Desembre
de
2013