• L'app dels amants de l'esport

L'app dels amants de l'esport

Una start-up catalana idea Yesweplay, una aplicació que posa en contacte esportistes i ajuda a organitzar activitats i que arriba ara al món de l'empresa

    Yesweplay, l'app per fer esport
    Yesweplay, l'app per fer esport
    Narcís Presas
    13 de Desembre de 2013

    Fer de la necessitat, oportunitat. Aquesta retòrica tan habitual des dels inicis de la crisi i tan estretament vinculada amb l'emprenedoria pren forma en el cas de Yesweplay, una aplicació que relaciona els amants de l'esport per trobar gent amb qui compartir la pràctica de l'esport o organitzar partits o sortides esportives de diferent mena.

    En Ferran Llisterri, CEO i fundador de l'start-up, va arribar tard a l'afició pel pàdel i tots els seus amics ja en sabien massa per jugar amb ell. Buscava gent amb qui començar a jugar de zero però no en trobava i va ser aleshores quan es va preguntar com podia ser que no existís cap eina per posar en contacte gent amb aficions i nivell semblants per practicar esport plegats. Va comentar la idea al seu entorn i la bona acollida el va animar a fer-la realitat.

    Comunitat d'esportistes
    Si un usuari de Yesweplay té ganes de fer esport a mitja tarda, i no té amb qui anar-hi, només ha de crear una activitat de manera ràpida i senzilla, i amb només tres passos: seleccionar el lloc, el dia i l'hora, i triar els amics a qui vols convidar, si el teu cercle d'amistats també té l'aplicació, o compartir públicament l'activitat amb persones desconegudes que tinguin aficions semblants.

    El servei, al qual s'hi pot accedir des d'smartphone i des del web, és gratuït i ja ha arribat als 100.000 usuaris. L'usuari mitjà és majoritàriament masculí –un 70% són homes-, d'uns 30 a 45 anys, que viu en zona urbana i és amant de l'esport. La majoria dels seus usuaris es concentren a Catalunya i Madrid.

    Esport d'empresa
    A banda dels usuaris individuals, Yesweplay també ofereix un servei especial per a grups, destinat tant a agrupacions d'esportistes amateurs com a instal·lacions esportives. En aquests últims rau, precisament, el model de negoci de l'empresa, que passa per cobrar a les instal·lacions esportives que utilitzin l'aplicació per gestionar les activitats esportives dels seus membres.

    Yesweplay acaba d'estrenar un nou producte destinat a grups d'empresa. La versió Corporate de Yesweplay permet als departaments de recursos humans de grans empreses oferir als seus treballadors una eina per organitzar pràctiques esportives entre els empleats, i de passada permet fomentar el teambuilding i el networking.

    En aquest sentit, Yesweplay ja ha iniciat converses amb empreses com Puig o Nestlé, i amb altres com Daba, la distribuïdora de Nespresso, ja ha arribat a un acords. "Tothom es mostra molt interessat", explica Llisterri. Yesweplay ofereix el servei de manera gratuïta, però també hi ha l'opció de packs més personalitzats de pagament.

    2014: objectiu Estats Units
    Yesweplay compta en l'actualitat amb 10 treballadors i els seus plans passen per la internacionalització. De fet, un dels socis de l'start-up es traslladarà a Silicon Valley per exportar el negoci als Estats Units, a on tenen dipositades grans esperances de poder entrar amb èxit. "Ja estem funcionant-hi a un parell de clubs, i creiem que tindrà gran sortida", explica el fundador de Yesweplay.

    Ferran Llisterri confia molt en l'èxit de les xarxes socials especialitzades i posa d'exemple el cas de LinkedIn en l'àmbit professional. "Totes les xarxes socials verticals especialitzades tenen cabuda avui dia", conclou.