
30
de Setembre
de
2014
Les xarxes socials uneixen, però creen també una comunitat diferent a cada plataforma. Les més conegudes, Facebook, que permet estar en contacte amb els coneguts més propers; Twitter, que té cada cop més la missió de mantenir informat i generar opinió; i LinkedIn, la xarxa professional per excel·lència. Però n'hi ha molt més, conegudes o no, i entre les quals s'hi troba la plataforma catalana de social shoppingPretalist.
La impulsora és Kasia Adamowicz, una polonesa establerta a Barcelona des de fa set anys. Un període on s'ha dedicat activament a l'emprenedoria i que li ha servit per conèixer a fons les mancances de la societat. Així ha nascut la start-up, la pàgina que congrega els amants de la moda, crea comunitat i adquireix el paper d'ecommerce mostrant l'oferta de botigues i petits dissenyadors. O, en paraules de la cofundadora, "descobrir, compartir i comprar" les últimes tendències.
El paper dels trendsetters
La base del funcionament de Pretalist és l'esmentat social shopping. Adamowicz ho defineix com una "unió del concepte d'ecommerce amb aspectes socials, fent que dins la plataforma els usuaris puguin participar de manera activa en la creació de continguts".
L'èxit de la xarxa rau en el paper que tenen els usuaris de prescriptors, ja que són ells qui proven productes –en aquest cas valoren les peces de roba que les botigues tenen en estoc- i opinen sobre detalls fonamentals com la qualitat i la comoditat. També són qui coneixen què es duu al carrer, de manera que, alhora que prescriptors, esdevenen trendsetters. A més de crear tendència, el seu hobbie per indagar a Internet i botigues, i saber quines són les novetats del sector, porta a descobrir a la comunitat què hi haurà de nou en les pròximes temporades.
Pretalist té també un magazín on elabora contingut personalitzats i propi mitjançant articles, anàlisi d'estils de famosos o consells diversos.
Recommerce
És així com es compleixen els objectius de "descobrir" i "compartir" que la CEO de Pretalist destacava. Quan un usuari identifica un influencer que li agrada, ja sigui per estil o perquè sap presentar millor que ningú les novetats del mercat, el pot seguir i crear un aparador virtual les peces que li agradaria comprar.
Finalment, aquest darrer pas, el de "comprar", es facilita traslladant el trànsit cap a la botiga online en concret. I aquí està, segons la cofundadora, el perquè s'ha de parlar de recommerce: "No gestionem la venda directa, ni l'enviament. Agrupem diverses botigues o marques de roba amb eshop i redirigim el trànsit a les seves pàgines, ja siguin marques finalistes, dissenyadors o market places de moda".
Una plataforma única al món
Pretalist s'ha emmirallat en Fab.com i Fancy.com, els dos casos que han refutat l'èxit del social shopping als Estats Units. Fins ara, la start-up catalana té el títol de ser la primera en portar el fenomen a l'estat espanyol, però també d'aplicar el recommerce i portar l'usuari a altres webs en comptes de gestionar ells la compra.
En aquest sentit, Adamowics vol deixar clar que tampoc treballen amb grans marques, sinó que volen portar al mercat online una varietat de "productes originals, innovadors i diferents". "Tenim dissenyadors petits, amb dues passarel·les l'any, i noms coneguts arreu del món, però no són part del mass market. Així també portem aquí les tendències locals d'altres països, així com portar les tendències espanyoles a altres llocs", afegeix. Per tant, l'objectiu a curt termini queda clar: "L'expansió, sense pensar en fronteres".
Comerç electrònic, un sector de futur
La start-up es va crear el passat mes de maig, i aquesta tardor encaren el llançament al mercat després de testejar el producte satisfactòriament. "Sabem que la gent cada cop compra més per Internet, i Forrester va donar la xifra exacta d'un 70% de creixement del comerç electrònic a Europa pel 2017", argumenta l'emprenedora, "però calia fer proves abans de presentar-nos públicament".
Malgrat no poder parlar encara d'un volum de facturació rellevant, donada la joventut el projecte, Adamowics confirma que ja han obtingut ingressos. Ara per ara, els diners que ingressin surten del trànsit que redirigeixen a les botigues online, amb un sistema de cobrament per clic o per venda generada.
Segurs del funcionament del negoci, la inversió inicial va ser de 30.000 euros provinents en la seva totalitat de capital propi. Tot i això, han comptat amb el suport de mentors de l'acceleradora SeedRocket.
La impulsora és Kasia Adamowicz, una polonesa establerta a Barcelona des de fa set anys. Un període on s'ha dedicat activament a l'emprenedoria i que li ha servit per conèixer a fons les mancances de la societat. Així ha nascut la start-up, la pàgina que congrega els amants de la moda, crea comunitat i adquireix el paper d'ecommerce mostrant l'oferta de botigues i petits dissenyadors. O, en paraules de la cofundadora, "descobrir, compartir i comprar" les últimes tendències.
El paper dels trendsetters
La base del funcionament de Pretalist és l'esmentat social shopping. Adamowicz ho defineix com una "unió del concepte d'ecommerce amb aspectes socials, fent que dins la plataforma els usuaris puguin participar de manera activa en la creació de continguts".
L'èxit de la xarxa rau en el paper que tenen els usuaris de prescriptors, ja que són ells qui proven productes –en aquest cas valoren les peces de roba que les botigues tenen en estoc- i opinen sobre detalls fonamentals com la qualitat i la comoditat. També són qui coneixen què es duu al carrer, de manera que, alhora que prescriptors, esdevenen trendsetters. A més de crear tendència, el seu hobbie per indagar a Internet i botigues, i saber quines són les novetats del sector, porta a descobrir a la comunitat què hi haurà de nou en les pròximes temporades.
Pretalist té també un magazín on elabora contingut personalitzats i propi mitjançant articles, anàlisi d'estils de famosos o consells diversos.
Recommerce
És així com es compleixen els objectius de "descobrir" i "compartir" que la CEO de Pretalist destacava. Quan un usuari identifica un influencer que li agrada, ja sigui per estil o perquè sap presentar millor que ningú les novetats del mercat, el pot seguir i crear un aparador virtual les peces que li agradaria comprar.
Finalment, aquest darrer pas, el de "comprar", es facilita traslladant el trànsit cap a la botiga online en concret. I aquí està, segons la cofundadora, el perquè s'ha de parlar de recommerce: "No gestionem la venda directa, ni l'enviament. Agrupem diverses botigues o marques de roba amb eshop i redirigim el trànsit a les seves pàgines, ja siguin marques finalistes, dissenyadors o market places de moda".
Una plataforma única al món
Pretalist s'ha emmirallat en Fab.com i Fancy.com, els dos casos que han refutat l'èxit del social shopping als Estats Units. Fins ara, la start-up catalana té el títol de ser la primera en portar el fenomen a l'estat espanyol, però també d'aplicar el recommerce i portar l'usuari a altres webs en comptes de gestionar ells la compra.
En aquest sentit, Adamowics vol deixar clar que tampoc treballen amb grans marques, sinó que volen portar al mercat online una varietat de "productes originals, innovadors i diferents". "Tenim dissenyadors petits, amb dues passarel·les l'any, i noms coneguts arreu del món, però no són part del mass market. Així també portem aquí les tendències locals d'altres països, així com portar les tendències espanyoles a altres llocs", afegeix. Per tant, l'objectiu a curt termini queda clar: "L'expansió, sense pensar en fronteres".
Comerç electrònic, un sector de futur
La start-up es va crear el passat mes de maig, i aquesta tardor encaren el llançament al mercat després de testejar el producte satisfactòriament. "Sabem que la gent cada cop compra més per Internet, i Forrester va donar la xifra exacta d'un 70% de creixement del comerç electrònic a Europa pel 2017", argumenta l'emprenedora, "però calia fer proves abans de presentar-nos públicament".
Malgrat no poder parlar encara d'un volum de facturació rellevant, donada la joventut el projecte, Adamowics confirma que ja han obtingut ingressos. Ara per ara, els diners que ingressin surten del trànsit que redirigeixen a les botigues online, amb un sistema de cobrament per clic o per venda generada.
Segurs del funcionament del negoci, la inversió inicial va ser de 30.000 euros provinents en la seva totalitat de capital propi. Tot i això, han comptat amb el suport de mentors de l'acceleradora SeedRocket.