La gestió, millor amb bona cara

El formador i 'coach' Victor Küppers defensa com és d'important afrontar el dia a dia des de l'optimisme per emprendre projectes i gestionar reptes amb èxit

Fem la prova. Entrem en un bar i demanem al cambrer què tal li funciona el negoci. Tal vegada farà mala cara i es queixarà que vulguem ser tan curiosos. En un altre bar, per contra, un altre cambrer ens respondrà amb amabilitat i fins i tot, ens convidarà a prendre un croissant acompanyant el cafè amb llet que hem demanat. Segurament al primer cambrer les coses no li aniran tan bé, el segon vendrà més croissants que la resta. Per què tot està en l'actitud.

És la teoria de Victor Küppers (@vkuppers) formador, coach i gran orador, tal com ha demostrat en l'última edició del saló Bizbarcelona on VIAempresa l'ha seguit de prop. Durant la seva conferència 'Viure amb entusiasme', Küppers ha defensat el seu eslògan com una mena de mecanisme implacable contra la crisi, la peresa i el pessimisme. "Hi ha moltes persones que s'han acostumat a viure en la mediocritat. Quan un està envoltat de les paraules crisi, atur, treball, etc. és complicat estar alegre, però un ha d'entendre que l'estat natural d'una persona sana és ser feliç", raona el coach català.

Aquest optimisme és, tal com apunta, el que aixeca cada matí l'esperit dels emprenedors. "En aquesta vida hi ha dos tipus de persones: hi ha persones que lluiten i unes altres que es queixen; estan els emprenedors i els ploramiques". A la conferència ha defensat que "plorar mai garanteix l'èxit perquè no es pot plorar sempre". I és que el formador aposta perquè siguem persones amb iniciativa. La queixa serveix per canviar les coses.

La bona actitud tot ho millora
El formador defensa que en l'actitud emprenedora radica l'eficiència, per això segons la seva tesi, el negoci del cambrer que atén al client des de la simpatia funciona millor i ven més croissants que la resta. "Som C, H i A. Els coneixements (C) sumen, l'habilitat (H) suma, però l'ACTITUD (A) multiplica. No som unes persones estupendes pel nostre càrrec, pel postgrau o per la carrera que hem estudiat, sinó que la societat ens aprecia per la nostra manera de ser", sosté convençut.

Küppers durant la conferència al Bizbarcelona 2015. N.N.

"Els emprenedors no van tristos per la vida. En situacions complicades, hi ha dues opcions: resignar-se o tirar endavant, que és l'alternativa dels emprenedors". I és que l'ànim tot ho condiciona: "Tot depèn de l'actitud. Els emprenedors s'aixequen cada matí amb ganes". Amb ganes i amb il·lusió per contestar-se a si mateixos la pregunta "Jo què puc fer per...?", la clau per construir, gestionar i avançar una societat des de l'èxit, segons Küppers.

Els llibres d'empresa també aposten per l'actitud
Küppers sap com vendre i no és més que des de la bona actitud. De fet, és una de les principals lliçons que transmet als seus alumnes com a professor de gestió comercial i també als seus llibres. És autor de El efecto actitud: La gestión del entusiasmo en la vida personal y profesional (Sinergia, 2012) i Vivir la vida con sentido: Actitudes para vivir con pasión y entusiasmo (Plataforma Editorial, 2012).

Tanmateix, la seva és una teoria compartida per diferents autors. Per exemple, és una de les reflexions que Ladislao Mollá presenta al llibre Querer para vender (Doblerre Editorial, 2015), on mostra les que considera les claus perquè els comercials abordin el seu dia a dia amb energia, optimisme i passió per la seva feina.

També parla d'actitud el professor d'Esade i autor de Éxito se escribe con A (Profit Editorial, 2014), Lluís Soldevila, qui defensa que tot rau en l'esforç i l'actitud per aconseguir el canvi que condueixi cap a l'èxit.

"Hi ha un proverbi xinès que diu que una persona que no somriu, no hauria d'obrir una botiga. És una idea molt interessant, que ni tan sols els xinesos s'han aplicat", conclou entre rialles.
Avui et destaquem
El més llegit