
Una reunió, un congrés... i 200 targetes a la butxaca. Poder guanyar comoditat és el que va convidar a quatre emprenedors a idear Slid, una nova app que converteix les targetes de visita convencionals en arxius emmagatzemats al seu smartphone.
Amb més de 1.000 descàrregues de la versió beta, aquesta app acaba d'aconseguir el primer premi de la 13a edició dels Premis Creàtic, del Tecnocampus Mataró-Maresme.
Slid permet compartir targetes de visita a través del telèfon mòbil i mantenir actualitzats els contactes a temps real per evitar que quedin obsolets. Fer networking 2.0, en definitiva. "Representa un concepte revolucionari. És una targeta de visita que incorpora els avantatges de la tecnologia digital però que manté l'essència de la targeta de paper", afirma Enric Gutiérrez, CFO de Slid. Junt a l'empresari expert en sectors no tecnològics, Jordi Sans i els enginyers informàtics Alfred Rivas i Antonio Pérez forma l'equip de l'start-up.
El projecte de Slid va néixer fa més d'un any durant una conversa de bar, quan un amic de l'enginyer informàtic Alfred Rivas va explicar a la tornada d'un congrés mèdic que havia arribat a casa amb més de 200 targetes de visita. Precisament, empresaris, directius o metges són els seus usuaris potencials. "Però l'ús de la app no es limita exclusivament a aquest públic professional; qualsevol usuari de smartphone –sense targeta de visita però propietari d'una agenda– trobarà valor en la nostra proposta innovadora", afegeix.
Amb més de 1.000 descàrregues de la seva versió beta, la primera versió oficial de l'app està disponible des d'aquest dilluns per a iOS i Android. "L'app és completament gratuïta en l'actualitat, i ho seguirà sent en les seves funcionalitats bàsiques com intercanviar targeta, recomanar a un amic, preguntar per un contacte o sincronitzar i actualitzar automàticament les dades d'una targeta amb l'agenda del telèfon", declara el CFO d'Slid.
Acord amb MWC Barcelona
Amb tot, han establert dos vies per canalitzar ingressos: cobraran per millorar la targeta amb la incorporació del CV o el catàleg de productes; i oferiran a les empreses solucions personalitzades. En aquesta segona via ja han signat acords comercials amb el Mobile World Capital Barcelona, BioFlorida i Palm Beach Strategic Forum.
Però fins arribar a aquest èxit comercial, Gutiérrez explica que l'equip ha finançat "amb recursos propis" la creació de l'start-up, tot i que ara també estudien l'entrada d'inversors de fons de capital risc i de business angels.
Consolidar els èxits i seguir creixent són els seus objectius a llarg termini. "La idea és que l'usuari pugui trobar a professionals, empreses i comerços de confiança en la seva smartphone", afirma. En l'horitzó preveuen convertir-la en una eina útil per a a grans esdeveniments, com a fires i congressos; com a targeta de visita corporativa per a grans empreses i també per a autònoms i comerços de barri perquè puguin establir un canal de comunicació directe amb els seus clients, des del qual compartir informació i promocions. "El telèfon del lampista o del nostre restaurant favorit podrà estar sempre disponible, fins i tot amb ofertes i descomptes exclusius, en l'agenda", conclou.