• Look and Remember, l'editorial digitalitzada

Look and Remember, l'editorial digitalitzada

El grup familiar ACV, amb Sergi Rosés al capdavant, s'ha reinventat amb la creació d'aquesta start-up que ofereix àlbums de fotos digitals i personalitzats

Els àlbums de fotografies que ofereix Look and Remember
Els àlbums de fotografies que ofereix Look and Remember
Carles Planas Bou
24 de Juliol de 2014
Act. 24 de Juliol de 2014
La irrupció d'Internet i les xarxes socials ha suposat, durant el nou mil·lenni, un canvi de paradigma en el món editorial. Moltes empreses s'han vist greument afectades; d'altres han sabut reinventar-se i fer la transició cap al món digital. ACV, una editorial familiar nascuda fa 27 anys, és un d'aquests casos. "Vam haver d'adaptar-nos a les noves necessitats dels clients creant Look and Remember", explica Sergi Rosés, director de l'empresa.

Innovació en els àlbums de fotos
L'any 2010 ACV va començar a treballar en un nou model de negoci amb Look and Remember, una plataforma online d'àlbums de fotos personalitzats. "Vam seguir el model dels Estats Units i vam oferir un servei online mentre que a Europa encara ens funcionava off line", comenta Rosés a VIAempresa.

Look and Remember permet a l'usuari crear, modificar i personalitzar un àlbum de fotos o un catàleg empresarial des de la pantalla de l'ordinador i, una vegada creat, exportar-ho en format text tradicional, d'ebook o de vídeo. "Això ens permetia ser molt més virals", comenta el director.

Transició al model digital
ACV es va donar a conèixer pels llibres de regal L'any en què vas néixer, dels quals ja n'han venut més de dos milions d'exemplars, i també treballava en el món del disseny. Look and Remember va ser la porta d'entrada al nou mercat digital. "Havíem de reorientar el negoci per culpa de les dificultats en el sector editorial i de saturació, per això vam apostar per un nou format", explica Rosés.

Després d'una inversió de dos milions d'euros i la feina de 40 persones durant gairebé tres anys, Look and Remember va ser una realitat, el que, asseguren, va suposar un esforç enorme. "Ens agrada dir que Look and Remember és una start-up que neix després de més de 26 anys d'experiència en el sector editorial", comenta satisfet Rosés.

Acord amb el Barça i internacionalització
En la fase final del desenvolupament del projecte el Futbol Club Barcelona va fixar-se en la start-up de la família Rosés i van tancar un acord de col·laboració per oferir llibres online de temàtica culer. "El Barça és universal i reforça la nostra venda a l'exterior", analitza el director.

El pas a l'online va suposar obrir el camp d'actuació, passant de 5 a 25 països. Això ha fet que la despesa mitjana del consum exterior sigui un 20% major que la del client espanyol i es busqui potenciar la internacionalització. A més de centrar-se a Espanya, Rosés explica que s'estan movent per Llatinoamèrica i els Estats Units.

Futur de l'empresa
Look and Remember va començar a gestar-se l'any 2010 i va sortir al mercat el 2013. Al tractar-se d'una branca de la familiar ACV va néixer de l'autofinançament, de fons propis i reserves de l'editorial i ja compta amb una facturació anual d'uns dos milions d'euros. Actualment, la start-up es troba en fase d'arrencada, generant una comunitat fidel que busqui repetir en la seva experiència.

Des de Look and Remember també s'agraeix la tasca de Barcelona Activa per acompanyar-los en l'impuls del seu negoci i posar-los en contacte amb possibles inversors. "Cal reconèixer que fan una molt bona feina ajudant a dinamitzar les empreses de la ciutat", conclou Rosés.