• Mobile Media Content, el 3D aplicat a la venda

Mobile Media Content, el 3D aplicat a la venda

La start-up catalana utilitza tecnologies de videojoc en diversos camps com la millora de la visualització en la compra d'entrades online i la remodelació d'estadis de futbol

    Un dels serveis que ha ofer MMC a l'Athlètic de Bilbao
    Un dels serveis que ha ofer MMC a l'Athlètic de Bilbao
    Carles Planas Bou
    04 de Setembre de 2014
    Quantes vegades has comprat una entrada per anar al teatre, a un concert o a un partit de futbol per Internet i has acabat tenint una mala posició amb vistes incòmodes? Aquest és el problema al qual la start-up Mobile Media Content intenta donar resposta mitjançant una visualització 3D de l'entorn i aplicant-lo a la venda.

    Aquesta jove empresa tecnològica fundada per Michele Marino, Francis Casado i David Montserrat, i amb la posterior incorporació de Jordi Cabarrocas, es dedica a desenvolupar aplicacions a través de motors de videojocs. "Resolem les necessitats de la indústria aplicant els nostres coneixements en diferents formats i sectors", explica Marino.

    Aposta pel 'Ticketing'
    Mobile Media Content es serveix de la tecnologia i la dilatada experiència dels seus fundadors per generar continguts digitals realistes i interactius, que serveixin en tot tipus de plataforma. "Aquesta innovació era idònia per els serveis de compra de tiquets, ja que així ofereixen al seu client més avantatges", comenta Marino.

    D'aquesta manera van llençar al mercat el Ticketing3D, una app que associa visuals en el procés de compra i que permet a l'usuari localitzar-se per saber quina serà la seva perspectiva.

    El món del futbol, una gran oportunitat
    Els esports en general i el futbol en particular són grans pols d'atracció, negocis que mouen un gran volum de gent i Mobile Media Content no ha volgut desaprofitar l'ocasió de treballar-hi.

    A més del negoci del ticketing, la start-up també ha creat Transfer3D, una eina auxiliar que ajuda als clubs de futbol a saber com recol·locarien els socis en cas d'una remodelació o construcció d'un nou estadi. "Aquest servei ajuda a reduir l'impacte de possibles queixes i a visualitzar millor com serà l'estadi del futur", detalla Marino. MMC ha treballat amb l'Athlètic de Bilbao en la construcció del nou San Mamés i amb l'Espanyol.

    Model de negoci
    Mobile Media Content va néixer l'any 2012 gràcies a la idea i experiència en el món tecnològic dels seus fundadors, que van aportar 3.000 euros de Transfer3D. Sent tanc poca gent van servir-se dels contactes i conferències que Barcelona Activa posava a la seva disposició. Més endavant van aconseguir sumar una ronda de finançament de 400.000 euros on va participar-hi La Caixa.

    "Vam fer un estudi de mercat i les úniques dues empreses que podien ser de la competència, dels Estats Units, no treballen amb aplicacions mòbils ni s'integren en plataformes de compra online", explica Marino. Amb aquest nínxol de mercat i en tan poc temps, Mobile Media Content ha passat de donar feina a dues persones a ampliar l'equip a 12. La facturació actual gira entorn dels 300.000 euros i l'objectiu a curt termini és assolir el milió d'euros.

    Actualment estan duent a terme la segona ronda de finançament, on entraran un grup d'inversors privats i Caixa Capital Risc, i seguirà per reforçar el seu paper. MMC ja actua a Europa, Llatinoamèrica i Austràlia i preveu seguir creixent. "Volem arribar als Estats Units però abans de fer el salt cal consolidar-nos com a un força de referència en el nostre camp d'actuació", conclou Marino.