
21
de Gener
de
2016
Act.
11
de Febrer
de
2016
"L'experiència amb els nostres fills que feien servir la tauleta quan eren petits ens va ajudar a prendre la decisió d'emprendre", explica Claudio Torres, CEO de Mom&Dad Games. "Els pares volen aplicacions pels seus fills que siguin educatives i els fills volen que siguin divertides, les nostres aplicacions es troben just al mig d'aquests dos extrems", diu l'emprenedor.
Hi ha cada cop més nens i nenes menors de 12 anys utilitzant tauletes i smartphones. Això genera una forta demanda d'aplicacions adequades a aquestes franges d'edat. El temps que els menors de 12 anys passen en aquests dispositius s'ha duplicat entre 2011 i 2013.
Arran d'això, "hi ha una creixent preocupació dels pares sobre la qualitat del contingut de les aplicacions i jocs que els nens comencen a utilitzar", indica Torres. A més, també esperen que els seus fills aprofitin aquest temps no solament per a l'entreteniment, "sinó també per aprendre i desenvolupar noves habilitats", afegeix l'emprenedor. "El nostre projecte és produir contingut de qualitat amb focus educatiu, on els nens s'entretinguin com en els vídeojocs, però també els pares tinguin la tranquil·litat que els seus fills estan traient un profit educatiu de la seva utilització", subratlla Torres.
La primera aplicació de Mom&Dad Games és Kid's first piano, un videojoc basat en la mateixa idea de "fórmules que funcionen en adults com ara Guitar hero". El nen acompanya el ritme de la música en un teclat a l'iPad amb cançons infantils tradicionals conegudes per la criatura. "Hem aconseguit un joc en què el nen pot tenir un repte però no és frustrant, pot avançar i, alhora, aprendre", diu Torres. De moment està adreçat a infants de sis a vuit anys i properament en llançaran una altra de quatre i cinc.
Enginyeria i educació
Aquesta és una empresa dedicada a crear videojocs educatius per a nens i nenes d'entre 4 i 12 anys-. Ubicada i incubada a Barcelona Activa des de 2014, va ser creada per Torres, enginyer de software amb llarga experiència en videojocs i la seva parella, Eulàlia Palomero, professora i música amb una ample trajectòria en educació infantil.
"Fa dos anys vam començar a comentar que els jocs educatius eren molt avorrits i que calia millorar-los", explica Torres. Va ser llavors quan van decidir emprendre i "dibuixar una primera versió del joc de Kids first piano.
L'aplicació ara mateix és gratuïta per aiOS i té ampliacions internes amb més cançons de pagament. La versió Android sortirà durant aquest mes de gener.
Torres ha desenvolupat aquesta aplicació i ha solucionat un escull bastant important que tenien: el pes de l'aplicació. "Les cançons pesen molt i hem desenvolupat una tecnologia que comprimeix la música" de tal manera que el pes de l'aplicació no es veu sobredimensionat.
Créixer i parlar més idiomes
Els propers passos d'aquesta empresa passen per consolidar les descarregues a casa nostra per, properament, convertir-la en una plataforma que pugui ampliar-se. "La idea és que l'aplicació vingui amb 14 cançons i que en el futur es puguin anar afegint i ampliant les melodies fins a 30", diu l'empresari i afegeix: "Ara toca que la marca sigui coneguda".
En un futur també tocarà internacionalitzar-se. "Si un avantatge tenen les cançons infantils és que són bastant conegudes arreu", però tot i això, els dos emprenedors estan cercant cançons infantils d'altres països com ara Alemanya, França, Anglaterra. Traduiran l'aplicació al català, al francès, anglès i alemany.
"Tenim molt bones expectatives, de moment més de 10.000 persones se l'han descarregat i la mitjana de temps de joc és d'entre mitja hora i tres quarts", diu Torres i afegeix: "Tenir una criatura entretinguda més de mitja hora és una gran fita, això vol dir que agrada".
Hi ha cada cop més nens i nenes menors de 12 anys utilitzant tauletes i smartphones. Això genera una forta demanda d'aplicacions adequades a aquestes franges d'edat. El temps que els menors de 12 anys passen en aquests dispositius s'ha duplicat entre 2011 i 2013.
Arran d'això, "hi ha una creixent preocupació dels pares sobre la qualitat del contingut de les aplicacions i jocs que els nens comencen a utilitzar", indica Torres. A més, també esperen que els seus fills aprofitin aquest temps no solament per a l'entreteniment, "sinó també per aprendre i desenvolupar noves habilitats", afegeix l'emprenedor. "El nostre projecte és produir contingut de qualitat amb focus educatiu, on els nens s'entretinguin com en els vídeojocs, però també els pares tinguin la tranquil·litat que els seus fills estan traient un profit educatiu de la seva utilització", subratlla Torres.
La primera aplicació de Mom&Dad Games és Kid's first piano, un videojoc basat en la mateixa idea de "fórmules que funcionen en adults com ara Guitar hero". El nen acompanya el ritme de la música en un teclat a l'iPad amb cançons infantils tradicionals conegudes per la criatura. "Hem aconseguit un joc en què el nen pot tenir un repte però no és frustrant, pot avançar i, alhora, aprendre", diu Torres. De moment està adreçat a infants de sis a vuit anys i properament en llançaran una altra de quatre i cinc.
Enginyeria i educació
Aquesta és una empresa dedicada a crear videojocs educatius per a nens i nenes d'entre 4 i 12 anys-. Ubicada i incubada a Barcelona Activa des de 2014, va ser creada per Torres, enginyer de software amb llarga experiència en videojocs i la seva parella, Eulàlia Palomero, professora i música amb una ample trajectòria en educació infantil.
"Fa dos anys vam començar a comentar que els jocs educatius eren molt avorrits i que calia millorar-los", explica Torres. Va ser llavors quan van decidir emprendre i "dibuixar una primera versió del joc de Kids first piano.
L'aplicació ara mateix és gratuïta per aiOS i té ampliacions internes amb més cançons de pagament. La versió Android sortirà durant aquest mes de gener.
Torres ha desenvolupat aquesta aplicació i ha solucionat un escull bastant important que tenien: el pes de l'aplicació. "Les cançons pesen molt i hem desenvolupat una tecnologia que comprimeix la música" de tal manera que el pes de l'aplicació no es veu sobredimensionat.
Créixer i parlar més idiomes
Els propers passos d'aquesta empresa passen per consolidar les descarregues a casa nostra per, properament, convertir-la en una plataforma que pugui ampliar-se. "La idea és que l'aplicació vingui amb 14 cançons i que en el futur es puguin anar afegint i ampliant les melodies fins a 30", diu l'empresari i afegeix: "Ara toca que la marca sigui coneguda".
En un futur també tocarà internacionalitzar-se. "Si un avantatge tenen les cançons infantils és que són bastant conegudes arreu", però tot i això, els dos emprenedors estan cercant cançons infantils d'altres països com ara Alemanya, França, Anglaterra. Traduiran l'aplicació al català, al francès, anglès i alemany.
"Tenim molt bones expectatives, de moment més de 10.000 persones se l'han descarregat i la mitjana de temps de joc és d'entre mitja hora i tres quarts", diu Torres i afegeix: "Tenir una criatura entretinguda més de mitja hora és una gran fita, això vol dir que agrada".