
L’empresa catalana Netipbox Technologies, especialitzada en la implementació i manteniment de sistemes de digitalització d’espais físics, ha rebut el segell de Pime Innovadora del Ministeri de Ciència i Innovació. El guardó va dirigit al projecte nsign.tv, una startup de l’empresa accelerada per Lanzadera dedicada a l’aplicació d’intel·ligència artificial als continguts que es mostren a la cartelleria digital dels espais comercials. A més del segell, Netipbox ha rebut també un crèdit de finançament públic per a empreses CDTI per valor de 220.000 euros.
La startup de Netipbox proposa un model de segmentació i personalització de la publicitat mitjançant el reconeixement facial. Segons la companyia, la tecnologia en qüestió detecta el gènere i l’edat de la persona que està mirant un display d’una botiga i activa automàticament un contingut dirigit específicament per al seu segment poblacional, ja sigui només en la pantalla que està mirant, en un conjunt de pantalles o en tot l'establiment. Amb aquesta funcionalitat pretenen, segons l’empresa, que "el contingut s’adapti de forma personalitzada a l’audiència que es trobi en un establiment en cada moment".
"Si jo detecto que a una botiga hi ha un 65% de dones i un 35% d’homes – afirma el CTO de nsign.tv, Germán Talón – podem adaptar els continguts que es mostrin a aquest target". Segons Talón, l’aplicació permet també identificar quant de temps passa cada client visualitzant un contingut, amb la qual cosa es pot analitzar l’efectivitat de les campanyes en diferents targets de clients.
Amb seu central a Barcelona, Netipbox Technologies opera en 25 països d’arreu del món, en els que gestiona més de 12.000 pantalles amb aplicacions diverses. La catalana compta a la seva cartera de clients amb multinacionals de renom com Ikea, Coca-Cola European Partners o Nespresso entre altres.