
10
de Febrer
de
2015
Gent treballant sota para-sols, taules de ping-pong, catàlegs d'exposicions, sofàs misteriosament coberts de fulles de plataner... L'estudi de l'agència de publicitat digitalHerraiz-Soto - amagat en una nau industrial del Poble Nou, a Barcelona- no és un espai qualsevol. Fa cinc anys, el seu director i co-fundador, RafaSoto, va decidir crear una mena de laboratori-incubadora d'idees dins de la mateixa agència per intentar transformar les ocurrències més creatives del seu equip en possibles idees de negoci.
D'aquesta manera, el 2010 van llençar al mercat OmmmWriter, un editor de textos dissenyat específicament per què l'usuari pugui relaxar-se mentre treballa. Ommmwriter, que és de pagament, té actualment prop d'un milió d'usuaris actius arreu del món, la majoria als Estats Units. L'any passat, Soto, juntament amb MarzbanCooper, soci de Herraiz Soto i ex-director de màrqueting d'eDreams, van llençar una segona start-up: Notegraphy, una app que permet customitzar i fer més atractiu el que els usuaris escriuen i comparteixen online a les xarxes socials.

Llençada el 2013, la start-up va tancar el passat desembre una ronda d'inversió de 375.000 euros a través de Esade Ban, la xarxa de business angels vinculada a l'escola de negocis. En total, la start-up, que també ha rebut inversió de Caixa Capital Risc i Kibo Ventures, ha arribat als 575.000 euros de capital i ja té més de 400.000 usuaris registrats a tot el món. El seu objectiu és expandir-se en l'àmbit internacional, especialment a la Xina.
Compartir textos bonics per Internet
"L'aplicació permet aplicar filtres als teus texts, igual que l'Instagram fa amb les imatges", explica Soto. Un cop baixada l'aplicació en el seu mòbil, l'usuari té a la seva disposició més de 40 col·leccions de filtres per poder maquetar els seus comentaris abans de compartir-los a les xarxes socials. Les col·leccions han estat dissenyades per alguns dels millors tipografistes i dissenyadors gràfics del món, com el català Alex Trochut, resident a Nova York o l'americana Jessica Hische. Un cop maquetat el text, l'aplicació permet compartir els teus textos a Facebook, Twitter, Whatsapp... i a diferència d'Instagram, romanen indexables per Google. Això té un gran potencial com a eina de màrqueting digital per les marques i empreses", comenta el creatiu.
"A l'agència ens vam adonar que la pressió que tenen les marques per cridar l'atenció a través de la creativitat també la tenen ara les persones. És el que es coneix com l'economia de l'atenció. Les persones i les marques volen cridar l'atenció a les xarxes socials per obtenir el millor feedback després de fer una publicació", afegeix Soto, que té més de quinze anys d'experiència com a director creatiu a l'agència.
"En Soto i jo ens compensem bé, ell s'ocupa més de la part creativa, i jo de la gestió i el màrqueting", comenta Cooper, enginyer industrial, que va arribar a Barcelona per treballar a Hewlett Packard l'any 1991. Des de llavors no ha marxat. El 1999 es va incorporar a l'equip fundador d'eDreams, la web de compra de vols online, i després de participar en diversos projectes en el sector de viatges i turisme online, es va unir com a soci a Herraiz Soto.
"L'equip que hi ha al darrer ha estat un factor crític a l'hora de convèncer els inversors. Tots dos som experts en màrqueting digital i no és pas la primera start-up que muntem" , diu Soto. Un altre factor clau per aixecar capital és l'escalabilitat del negoci i "el potencial de poder convertir-se en un estàndard en la customització de textos. De moment no tenim competència", afegeix Soto.
Expandir-se a la Xina
L'app té més de 400.000 usuaris registrats a tot el món, el 21% als EUA, i la resta molt expandit per Europa, Xina i Japó. "Aquest mes de gener, per primera vegada, la Xina ha estat el país amb més descàrregues", explica Cooper. En les pròximes setmanes, Notegraphy té previst treure la primera versió de l'app en llengua xinesa i s'ha marcat com a objectiu prioritari penetrar el principal mercat asiàtic. La start-up està intentant arribar a un acord de col·laboració amb el fabricant de mòbils Xiaomi, "l'Apple xinès", que recentment va destacar Notegraphy a la seva botiga online d'aplicacions.
Pel que fa al model de negoci, Notegraphy és gratuïta pels usuaris particulars – un dels usuaris més actius es l'escriptor Paulo Coelho - però també ofereix un servei customitzat, de pagament, per marques i empreses, com per exemple, editorials, que poden utilitzar l'aplicació per publicar els seus comentaris i anuncis a la xarxa de forma més atractiva. És el cas de la col·lecció especial Cheers, que Notegraphy ha dissenyat en col·laboració amb la cervesera Moritz.
"Creiem que pot ser una eina de publicitat digital molt útil", insisteix Soto. Segons el creatiu, el futur de la publicitat segueix immers en una gran incertesa des de l'inici de la crisi. "La bona notícia és que incertesa no es tradueix en paràlisi, sinó en una busca constant de solucions per part dels clients i empreses", diu el creatiu. I conclou: "els canvis d'hàbits en els consumidors són tan ràpids que les marques saben que no poden apalancar-se. La publicitat ja no es pot permetre el luxe de passar del client".
D'aquesta manera, el 2010 van llençar al mercat OmmmWriter, un editor de textos dissenyat específicament per què l'usuari pugui relaxar-se mentre treballa. Ommmwriter, que és de pagament, té actualment prop d'un milió d'usuaris actius arreu del món, la majoria als Estats Units. L'any passat, Soto, juntament amb MarzbanCooper, soci de Herraiz Soto i ex-director de màrqueting d'eDreams, van llençar una segona start-up: Notegraphy, una app que permet customitzar i fer més atractiu el que els usuaris escriuen i comparteixen online a les xarxes socials.

Llençada el 2013, la start-up va tancar el passat desembre una ronda d'inversió de 375.000 euros a través de Esade Ban, la xarxa de business angels vinculada a l'escola de negocis. En total, la start-up, que també ha rebut inversió de Caixa Capital Risc i Kibo Ventures, ha arribat als 575.000 euros de capital i ja té més de 400.000 usuaris registrats a tot el món. El seu objectiu és expandir-se en l'àmbit internacional, especialment a la Xina.
Compartir textos bonics per Internet
"L'aplicació permet aplicar filtres als teus texts, igual que l'Instagram fa amb les imatges", explica Soto. Un cop baixada l'aplicació en el seu mòbil, l'usuari té a la seva disposició més de 40 col·leccions de filtres per poder maquetar els seus comentaris abans de compartir-los a les xarxes socials. Les col·leccions han estat dissenyades per alguns dels millors tipografistes i dissenyadors gràfics del món, com el català Alex Trochut, resident a Nova York o l'americana Jessica Hische. Un cop maquetat el text, l'aplicació permet compartir els teus textos a Facebook, Twitter, Whatsapp... i a diferència d'Instagram, romanen indexables per Google. Això té un gran potencial com a eina de màrqueting digital per les marques i empreses", comenta el creatiu.
"A l'agència ens vam adonar que la pressió que tenen les marques per cridar l'atenció a través de la creativitat també la tenen ara les persones. És el que es coneix com l'economia de l'atenció. Les persones i les marques volen cridar l'atenció a les xarxes socials per obtenir el millor feedback després de fer una publicació", afegeix Soto, que té més de quinze anys d'experiència com a director creatiu a l'agència.
"En Soto i jo ens compensem bé, ell s'ocupa més de la part creativa, i jo de la gestió i el màrqueting", comenta Cooper, enginyer industrial, que va arribar a Barcelona per treballar a Hewlett Packard l'any 1991. Des de llavors no ha marxat. El 1999 es va incorporar a l'equip fundador d'eDreams, la web de compra de vols online, i després de participar en diversos projectes en el sector de viatges i turisme online, es va unir com a soci a Herraiz Soto.
"L'equip que hi ha al darrer ha estat un factor crític a l'hora de convèncer els inversors. Tots dos som experts en màrqueting digital i no és pas la primera start-up que muntem" , diu Soto. Un altre factor clau per aixecar capital és l'escalabilitat del negoci i "el potencial de poder convertir-se en un estàndard en la customització de textos. De moment no tenim competència", afegeix Soto.
Expandir-se a la Xina
L'app té més de 400.000 usuaris registrats a tot el món, el 21% als EUA, i la resta molt expandit per Europa, Xina i Japó. "Aquest mes de gener, per primera vegada, la Xina ha estat el país amb més descàrregues", explica Cooper. En les pròximes setmanes, Notegraphy té previst treure la primera versió de l'app en llengua xinesa i s'ha marcat com a objectiu prioritari penetrar el principal mercat asiàtic. La start-up està intentant arribar a un acord de col·laboració amb el fabricant de mòbils Xiaomi, "l'Apple xinès", que recentment va destacar Notegraphy a la seva botiga online d'aplicacions.
Pel que fa al model de negoci, Notegraphy és gratuïta pels usuaris particulars – un dels usuaris més actius es l'escriptor Paulo Coelho - però també ofereix un servei customitzat, de pagament, per marques i empreses, com per exemple, editorials, que poden utilitzar l'aplicació per publicar els seus comentaris i anuncis a la xarxa de forma més atractiva. És el cas de la col·lecció especial Cheers, que Notegraphy ha dissenyat en col·laboració amb la cervesera Moritz.
"Creiem que pot ser una eina de publicitat digital molt útil", insisteix Soto. Segons el creatiu, el futur de la publicitat segueix immers en una gran incertesa des de l'inici de la crisi. "La bona notícia és que incertesa no es tradueix en paràlisi, sinó en una busca constant de solucions per part dels clients i empreses", diu el creatiu. I conclou: "els canvis d'hàbits en els consumidors són tan ràpids que les marques saben que no poden apalancar-se. La publicitat ja no es pot permetre el luxe de passar del client".